harley davidson hobbelmotor

meubelmaker29

Actieve deelnemer
1 jan 2010
167
0
Enige tijd geleden werd mij gevraagd of ik een hobbelpaard kon maken maar dan met een motor erop, een hobbelmotor dus.
Aangezien diegene helemaal gek is van harley davidson moest het een hobbel harley worden.
Toen ik met het idee kwam om dan de motor na te maken die hij zelf heeft kon hij niet snel genoeg klaar.

Attached files
 

WR1944

Oud hout
Het gedeelte dat ik kan zien ziet er leuk uit. Daar zal de kleuter en de vader wel blij mee zijn.
Ik denk dat er met aanpassen van de foto's iets mis gegaan is. Ik mis een deel van het beeld ter rechterzijde. Misschien kan je ze gecorrigeerd opnieuw plaatsen.
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Ik zie de foto's en denk 'Allemachtig wat een schuurwerk!' :lol: Erg indrukwekkend hoor. Met wat voor gereedschap heb je de onderdelen vorm gegeven?
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
WR1944 zei:
Ik denk dat er met aanpassen van de foto's iets mis gegaan is. Ik mis een deel van het beeld ter rechterzijde.
Dat was mij ook al eens opgevallen: in mijn onderwerp Krullen staat de eigenlijke krul ook vaak rechts naast het kader. De hele foto staat er wel, alleen wordt hij qua weergave afgekapt in plaats van geschaald. Als je de foto in een nieuw venster opent dan zie je hem wel helemaal.

Arthur
 

WR1944

Oud hout
Met het openen van het artikel zie je de foto's, als die groter zijn dan het kader, met scrollbars. Met de scrollbars kan je over de hele foto bewegen. Als je op de foto's klikt krijg je normaliter de foto beeldvullend te zien. In dit geval wordt de hoogte wel volledig weergegeven maar het rechterdeel van de afbeelding wordt bij mij niet weergegeven.
Ik weet niet of dit iets is met mijn instellingen of browserprogramma. Ik zit er persoonlijk niet zo mee.
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
wat een leuke hobbelmotor is dat geworden zeg, net echt.(ben ook motorliefhebber)
en ook ik denk wat een hoop (schuur)werk, wel leuk.
 

meubelmaker29

Actieve deelnemer
1 jan 2010
167
0
Het is idd wel veel werk, maar ik heb nu wel alles op papier gezet zodat een 2e exemplaar vele malen sneller gaat.
Ik zit er aan te denken om er bijv.5 tegelijk te maken, kijken of er handel inzit.
 

WR1944

Oud hout
Dat in voorraad maken en proberen te verkopen zou je eerst maar eens goed moeten bestuderen. Ik denk niet dat het goedkoop wordt en dat het ook maar enigszins kan concurreren met Chinees plastic. Je moet een hele fanatieke Harley-vader treffen om succes te hebben.
Maar het blijft een leuk idee en een nog leuker uitwerking. Heb je trouwens helmpjes in baby-maten? :mrgreen:
 

meubelmaker29

Actieve deelnemer
1 jan 2010
167
0
concurreren met chinees plastick is helemaal niet aan de orde.
Je moet soms eerst wat proberen voor je erachter komt of er wel of geen handel inzit.
qua kosten valt het mee, deze motor heb ik gemaakt van een eiken tafel die ik voor €10,- heb opgehaald.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Er is een forumlid die al eens wat houten motorfietsen gemaakt heeft in productie voor de verkoop. Volgens mij was dat geen groot commercieel succes maar niet geschoten is zeker mis!!
 

cracktor

Actieve deelnemer
27 jan 2011
106
0
Amsterdam
www.artwooddesign.nl
Ziet er goed uit! Ben heel benieuwt naar je werkwijze..
Zou zeker proberen om er meer te maken voor de handel; ze zijn mooi en gaandeweg leer je ook om productiever te werken.. Zolang je er zelf ook lol in hebt is er dan alleen maar winst!
 

Hemmo van der Zaan

Actieve deelnemer
28 feb 2012
47
0
Pracht stuk speelgoed, en al dat snijwerk !
Daar ben ik zelf niet zo goed in maar ik maak wel veel speelgoed, nu voor de kleinkinderen.
Ik zou hem zeker in productie nemen, het is zo weer sinterklaas en kerst, dan moet je die 5 cadeautjes toch wel af kunnen zetten. Ik zou er nu al mee adverteren en de mensen blijven bestoken met advertenties. Ik ben al een klein halfjaar aan het adverteren en het aantal kijkers neemt nu erg snel toe, nu nog echte kopers. En zit er een houten speelgoedwinkel in de buurt, of een Harley dealer? Dat zijn potentiële verkooppunten. Ik heb ook veel werk in een winkel in consignatie staan. Dan kun je door timmeren en komt niet gauw ruimte tekort.Een winkel is goed in verkopen,laat die het werk maar doen. Kaartje eraan wie je bent en wat je doet kan nooit kwaad. En je eigen prijs bepalen, de winkel gooit er zelf zo'n 50-80 % op om hun marge te halen. Het kost hun pas wat als het wordt verkocht en dan is het geld ook al binnen en kunnen ze jou ook betalen. En de koper bepaalt wat hij voor iets over heeft.

Marktplaats.... ??
Is volledig volgelopen en genereert geen klandizie meer. Alleen lui de er op uit zijn om de verkoper uit te melken en dan ook nog zeuren over de laatste cent en de kwaliteit. Op speurders zijn potentiële klanten wat guller. Koopplein.nl wordt in Dronten in elk geval goed bekeken, hoe dat landelijk is, geen idee. Probeer van alles, werkt het niet, dan ligt het niet aan jou inzet.
Eigenlijk zouden we collectief een verkooppunt voor onze producten moeten opzetten voor mensen buiten het forum. Iets om over na te denken.

gr, Hemmo
 

jos lammers

Actieve deelnemer
6 apr 2013
65
0
Dag meubemaker 29

Ik heb jou motor bewonderd en het ziet er heel mooi uit.
Ik zelf ben ook met een motor bezig .
Als ik die klaar heb wil ik er nog een maken en wel die jij ook hebt gemaakt.
Mijn vraag is zou ik een kopie van je tekeningen kunnen krijgen/kopen.

Gr. Jos
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.