Lini Zweedse tafelzaag. Mystery !!! (lijkt op Inca en kity)

kasperfish

Nieuw lid
1 mei 2014
11
0
Hallo,

sinds kort ben ik aan het zoeken naar leuke zaagtafeltjes met kleine footprint en liefst oud en degelijk. We kennen de Inca, Kity en de emcostar. Na ongeveer een weekje zoeken heb ik een Inca compact (kleinste model) op de kop getikt. Heb ze nog niet uitvoerig kunnen testen maar ben er alvast heel blij mee. Tijdens mijn opzoekingswerk over Inca machines ben ik een mystery-zaagtafeltje tegen gekomen. Het is een Lini gemaakt door Ejca (?) in Zweden. Ik kan er niets maar dan ook echt niets over terug vinden op het internet. Het lijkt in ieder geval heel degelijk materiaal net zoals inca en kity. Wie weet er meer over deze zaag? Alle info meer dan welkom want ik wil er één :)

Hieronder een foto van desbetreffende zaagtafel en hier een link naar de oorspronkelijke blogpost.

P7052189.jpg
 
Laatst bewerkt:

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Die zaag is volledig identiek aan mijn kleine zaagtafeltje - qua behuizing, blad, hendels, opschriften, de uitstekende as van de motor voor de langgatboor - alleen de mijne is volgens mij van Flottjet, dus een Duits merk.

Voorzover ik weet is dat ook de oorspronkelijke maker. Zoek maar eens op Flottjet 2000 en je vindt er heel wat.
Hier bijvoorbeeld een explosie-tekening met onderdelen http://www.kraeku.de/sicherung/er_zei_ks2000.htm
 
Laatst bewerkt:

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
He Kasperfish, mijn Flottjet lintzaag heeft precies het zelfde zaagblad (sleuf/gat voor de zaag verschilt natuurlijk :)) en heeft exact een zelfde zaaggeleider. De oorspronkelijke bron lijkt dus Flottjet. Ik wens je meer geluk dan ik met mijn lintzaag heb :)

Mvg
klaas0639
 

kasperfish

Nieuw lid
1 mei 2014
11
0
Bedankt voor de reacties. Als ik op de foto's afga is het inderdaad een flottjet. Aangezien er nergens op het net iets te vinden is over dit zaagje met de "lini" sticker vermoed ik dat iemand hem er voor de lol heeft opgeplakt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.