Meubels van Gustav Stickley

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Gustav Stickley was meubelmaker en ontwerper en maakte meubelen in de American Crafstman stijl en de Britse Arts & Craft stijl. Lees hier veel meer op Wikipedia. Ik kwam het filmpje bij toeval tegen en deed me denken aan mijn geboorteplaats Joure waar vroeger een aantal meubelfabrieken gevestigd waren, waarvan de bekendste de Vrij, Zijlstra en van der Veer zo allemaal eind jaren 70 begin 80 allemaal dicht gingen. Ik heb een tijdje gezocht op internet naar foto's maar kon (nog) nks daarover vinden. Maar het filmpje over Stickley is wel de moeite waard, ik ken 2 amerikaanse gezinnen hier die een aantal meubels van deze Stickley in huis hebben.

jaap


 

de Kastanjeboom

Actieve deelnemer
7 jan 2013
353
0
Kapellen
Zo'n dingen kunnen maken is een uitdaging. Op het net wel wat plannen van Stickley's te vinden.
Firma bestaat trouwens nog steeds en in handen van de jongere generaties.
De man maakte reclame voor de degelijkheid van zijn meubelen door in de schuiven te gaan staan ...
Geweldig!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.