Gegroet

TryFal

Nieuw lid
7 apr 2015
17
0
Hoi vakmannen

Ik ben Emiel, 28 jaar en ben sinds gisteren op jullie forum terecht gekomen. Al mijn hele leven lang heb ik iets met hout, het begon als klein kind al dat ik de bungelow huisjes (van een oom van me) al heerlijk vond ruiken, ik deed vroeger al houtsnijwerk (wat op niks leek vanwege mijn jonge leeftijd) en heb het element hout nooit echt los kunnen laten.

Ik heb in de afgelopen jaren een aantal kleine projecten gedaan voor familie en kennis. Uit dit werk haalde ik veel voldoening en ging ook vaak enthousiast mee aan de slag. Nu wil ik mijn "hout" hobby en kennis graag uitbreiden en meer dingen gaan maken. Ik ben altijd iemand geweest van heel fijn werk (miniaturen schilderen, zeer gedetailleerd tekenen), dit gaat dan ook terug komen in het werk met hout, uitgaan van mijn zelfkennis :eek:. Ik ben ook perfectionistisch dus dat zal in dit geval wel uitkomen.. of niet, tot nu toe kost het me vaak meer geld om iets naar mijn wens mooi te krijgen :rolleyes:.

Ik ben echt een complete 'leek' als het aankomt tot kennis en technieken met hout. Ik heb een aantal studies gedaan (en afgemaakt ^^) maar helaas niks in deze richting, dus dan zijn jullie bij voorbaat gewaarschuwd als ik een term niet begrijp. Maar zoals ik het tot nu toe lees zijn jullie vriendelijke mensen die vooral jullie enthousiasme delen!

Hieronder een paar foto's van mijn projectjes die ik eerder gedaan heb:

Een koker in de wc om de afvoer te bedekken, gemaakt van Amerikaans grenenhout




















Een blind dragende schouw met verstekliplas, van steigerhout (dus goedkoop vurenhout):
En hij staat na 1 jaar nog steeds goed! Gezien hij boven een kachel hangt, verbaast het me dat hij niet zo krom is als een hoepel!








En nog een spiegelframe, eerste helft verstek gezaagd (voor het zicht) en andere helft hoekverbinding (voor de stevigheid):



Het is nog niet het werk wat jullie maken, maar daar wil ik wel een beetje naar toe en met de info die ik er tot nu toe heb gevonden gaat dat wel goedkomen!!

mvg,

Emiel

PS: sorry voor de lange post en vele foto's!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.