Dit weekend Ambachtenmarkt in Aken

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
HeHe
Ik ben net terug van 2 dagen brocante in Lille. Het is hier ongeveer 2 uur vandaan ,dat vonden we erg mee vallen. Omdat er heel veel volk opaf komt was het dichtstbijzijnde hotel 40 km verder. Het begint zaterdagmiddag om 14 uur en gaat continu door tot Zondagavond 24 uur. Wat raar is dat er tussen de kramen allerlei tentjes staan, slapen bij de handel. Ik had gelezen dat er 100 km kramen stonden, dat leek mij RAAR, maar ik denk dat dit aardig klopt. We hebben in anderhalve dag ongeveer 3 straten afgelopen, +/- 5 km. Er is van alles te koop, houten schaven , handgereedschap , en heel veel oude "troep" Een aanrader voor de verzamelaars van oud gereedschap.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Ben een paar jaar geleden naar de brocante markt in Lille geweest, helaas viel toen het aanbod gereedschap mij erg tegen. Vooral veel houten schaven maar deze waren vaak in erg slechte staat. Maar er was verder wel veel leuks te vinden en erg, heel erg druk.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Coko
Wat betreft de schaven kan ik je wel gelijk geven. Er waren er VEEL meer met houtworm als zonder. Ik zelf ben tegen 3 complete timmermanskisten aan gelopen. Alles er op en er aan, nog spijt dat ik er niet een compleet heb opgekocht, 150 euro, niet slecht. Ik heb er wel een paar schatten uit gehaald, ik zet er later wel een paar foto's van op het forum. Alles bij elkaar vind ik het wel een bezoek waard. Eigenlijk is er alles wel te vinden. Ik heb in 2 dagen eigenlijk maar 2 echte straten afgestruind. Ik denk een km of 4/5 , dan te denken dat er 100 km markthandel ligt. Wij gaan volgend jaar zeker weer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.