Blokhut deur "hangt"

PatrickM

Actieve deelnemer
4 feb 2011
84
0
Hallo,


Ik heb sinds 3 maand een blokhut in de tuin staan en daar een kroeg in gemaakt.
Blokhut was 2e hands maar zag er piekfijn uit.

De blokhut was alleen een beetje laag dus in heb de fundering opgehoogt met geimpregneerde tuinplanken, zo is de blokhut ongv 40 cm omhoog gekomen.
Dus de deur moest ook verhoogt worden.., dus een stuk uit de fundering gezaagt en onder de deur geschroeft.

Alleen de deur begint nu aan kozijn kant te hangen.. en hij begint onderaan aan de lopen..


Hoe kan ik dit weer klaar krijgen?

Ik zat te denken aan rechtmeppen en dan in de hoeken kruisnagels, of is er toch een betere oplossing??

Foto-ALSEQO7B.jpg

Foto-C6ODUIFM.jpg

Foto-E7D3L8OT.jpg
 

Jules Bosma

Actieve deelnemer
23 jan 2009
52
1
www.cncwerk.nl
Ik zou een diagonaal achter het onderste panneel monteren. Eventueel kun je aan de binnenzijde van de deur een paneel verlijmen en verschroeven nadat je de deur eerst weer recht gedrukt hebt.
Succes!
Groet,
Jules
 

WR1944

Oud hout
Ik weet niet of ze in Nederland/België te koop zijn maar in Amerika heb ik een kit gekocht om tuinhekken e.d. haaks te houden. Je schroeft twee plaatjes in de diagonaal tegenover elkaar liggende hoeken en spant daar een staalkabel tussen. In de kabel zit een wantspanner en zo krijg je de deur weer mooi haaks.
 

PatrickM

Actieve deelnemer
4 feb 2011
84
0
Oke, zoiets had ik ook al ingedachten. Een oog in de hoeken en daar een staalkabel tussen met een kabel spanner. Alleen ziet dat er natuurlijk van binnen niet uit.
Het vreemdste is ook nog dat het onderste gedeelte nog mooi in elkaar zit, alleen boven in zit een kier
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.