2 vazen

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.235
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Prachtig grote stukken. Ik ga eens op je website kijken hoe je te werk gaat om diep uit te hollen.
Ronny
Dat valt wellicht tegen, want ik werk nog aan (foto's voor) een nieuwe website - www.houtenschalen.nl met motto 'van boom tot schaal' leent zich niet echt voor vazen.

Maar ik heb ga als volgt te werk:

1) een gat van 42 mm tot de volledige diepte van de vaas boren
2) dat uitdraaien met een haak van hss (uit Duitsland), en 'om het bochtje' met een exocet geloof ik, waar ik de spaanbegrenzer vaak afhaal, want ik word gek van het na 1 seconde vezels er uit peuteren
3) speciale leunspaan (40x20 mm Hardox, plat) er steeds dieper in, zodat het beheersbaar blijft

Op de (afwerking van) oefen ik nog, als ik laatst de foto van die holle vorm van Ronald zag, met de volledig gladde bodem. werd ik wel een beetje jaloers.
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Ik vind de 2 vazen ook prachtig.
Als je het er niet bij had gezet had niemand in de gaten dat het 2 verschillende waren.
 
Laatst bewerkt:

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.920
846
Oss
Mooie vazen Jurriaan!
Zou dit formaat ook wel willen draaien, maar daar is mijn bankje toch wat te licht voor:eek:.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.