Router raizer

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
He Frank,

Lang geleden....
Ik heb geen ervaring met router raizer zelf, maar ik heb een TREND T11 bovenfrees in mijn tafel. Deze heeft standaard eenzelfde hoogteverstelling als de router raizer.
Het geheel werkt erg handig, zeker icm een freestafel. Het enige kleine minpunt van deze systemen is dat het slechts aan 1 kant van de frees zit. Je gaat de frees als het ware een beetje scheef omhoog trekken. Omdat de kolommen in glijlagers bewegen en niet in kogelbussen, hebben deze de neiging om te gaan klemmen. Hierdoor gaat de verstelling schoksgewijs. Dit is makkelijk te voorkomen door tijdens het verstellen een beetje "mee te helpen" door de frees met de andere hand lichtjes omhoog te duwen. Op die manier kan je zelfs een kleine accumachine gebruiken als je veel of vaak moet instellen.

Gr Ed
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Dank voor je bericht Ed. Ik ben onlangs binnengeweest bij de verdeler van de Trend hier in de buurt (dezelfde als op je link) en hij heeft me de Trend catalogus meegegeven en de T11 lijkt me inderdaad een prachtige machine, ook al gezien de hoogteverstelling voor de freestafel. 520 euro is me wel wat veel geld, zeker aangezien mijn Makita ook een uitstekende machine is, anders zou ik de aankoop wel overwegen. Ik zal eens contact opnemen met de Engelse leverancier om te zien wat de transportkosten zijn voor de router raizer. Vele groeten. Frank
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Als je de makita kan voorzien van de router raizer heb je in principe hetzelfde systeem als de Trend. Het zou zonde zijn om een nieuwe Trend te kopen als de Makita nog voldoet. Ligt er een beetje aan wat eea kost. Maar geen 520 euro neem ik aan.

Gr Ed
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.