Even netjes voorstellen

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Dag houtliefhebbers,

Ook voor mij word het eens tijd om me voor te stellen op dit mooie forum. Mijn naam is Jan Lammers (geen familie van) en woon sinds twee jaar op de mooiste plek in Drenthe, het Balloërveld. Enige tijd geleden heb ik mij hier ingeschreven en lees bijna dagelijks de nieuwe berichten. Wat ik bijzonder waardeer op dit forum zijn een aantal zaken;
- de mooie en duidelijke verslagen van werkstukken en projecten,
- de respectvolle manier waarop men hier met elkaar omgaat en op elkaar reageert,
- de grote expertise die onder de leden zit en die dat met elkaar willen delen.

In de woning waar wij nu wonen zit een redelijke grote schuur bij. Voor mij een kans om , naast de paardenstallen, een gedeelte af te timmeren voor een werkplaatsje.
In deze werkplaats heb ik een kastenwand gemaakt naar het voorbeeld van Festool,
Festool kast (1).jpg

Een aantal jaar geleden heb ik zelf een CNC machine gebouwd en heb daar tot op heden veel plezier van. Daarop werk ik veel met plexiglas (maken van oa. naambordjes) of het maken van inlays. Ik klus puur voor mijn plezier en hobby.
IMG_0137.jpg

Onlangs werd ik gevraagd om luxe houten pennendoosjes te maken met daar in een logo. Persoonlijk houd ik van een strakke vormgeving en ben nu bezig met een proefmodel
IMG_1366.jpg

Nu op zoek naar een mooie manier om het deksel te verbinden met het doosje op een niet conventionele manier.
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
749
152
Heerde
marinusvannorel.nl
Welkom. Als je de gelegenheid hebt ben ik wel erg benieuwd naar het bouwplan van de CNC machine. Misschien kun je een keer een filmpje van het gebruik maken en publiceren??
 
A

Athanor

Guest
Welkom op het forum Jan!

Mooie spullen heb je in je werkplaats, intrigerende constructie die CNC machine, mag je nog wel eens wat meer over vertellen!

Fons
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Dank voor jullie reacties. Tja, iets meer vertellen over de cnc frees.
Wat zou je willen weten? Enkele jaren geleden zag ik een foto die in hout was gefreesd. Dat wil ik ook kunnen dacht ik toen bij mezelf.
Ben me toen eens gaan verdiepen in het cnc frezen en veel gelezen en gekeken op het cnc forum.
Toen kwam daar een bericht voorbij van iemand die een gedeeltelijke cnc machine te koop aanbood. Hij was enthousiast begonnen en de basistafel was gereed. Die heb ik toen gekocht en ben ermee aan de slag gegaan. Al met al heeft het ongeveer 14 maanden geduurd voordat ik alle onderdelen had laten maken, de elektronica had geinstalleerd en alles had gemonteerd.
Tot op heden absoluut geen spijt van gehad. Heb er al veel mee gemaakt, maar datgene wat ik wilde doen, een foto in hout frezen nog niet...

IMG_0029.jpg
De elektronica

IMG_0010.jpg
een gedeelte van de Z-as

IMG_0015.jpg
die op deze plaat werd gemonteerd

IMG_0171.jpg
Eén van de vele mogelijkheden om mooie dingen te maken..

IMG_1018.jpg
of praktische zaken. Dit is een eigen gemaakte freesmal, geschikt voor kopieerring 17 of 30, vergelijkbaar met de festool of fh.

IMG_1012.jpg
Na het frezen kan ik met een zelfgebouwde plexiglas verhitter de zaak ook netjes buigen.

Nogmaals, tot op heden volop plezier van de cnc machine.
Dank voor de interesse.
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Beste Jan,

Mooie werkplaats heb je, en die cnc ziet er heel gaaf uit. Heb je dat paneeltje met die bloemen zelf gevreesd?

Groetjes,

Ewoud
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Dag Ewoud,

Dat kistje is idd door mij gefreesd, maar alle credits hiervoor gaan naar Vectric, waar regelmatig leuke projecten op staan om met de frees te maken. Het is dus niet mijn vakmanschap. Een kwestie van het programma inladen, de frees instellen en gaan met die banaan.
Neemt niet weg dat de resultaten verbluffend strak zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.