eiken harley-davidson spaarpot

'mikejuhhh

Actieve deelnemer
7 feb 2010
44
0
Aangezien mijn ouders 25jaar getrouwd zijn moest ik maar eens een mooi kado maken.
Het idee was een harley spaarpot te maken.
Dus eerst in de schuur wat eiken zoeken en met de fiets naar huis brengen, dan alles vlakken en lijmen.
De voorkant had ik al gemaakt en ik had nog een mal liggen dus heb ik die met een frees met lager gefreest.
De achterkant heb ik met kopier ring gefreest zodat er nog wat speleing was voor het lijmen.
Het holle gedeelte heb ik gefreest en toen met de hand uit gekapt.
Na het lijmen moest ik op sommige plaatsen wel soms 4 keer met de frees er over, en dan steeds eerst dat de lager de voorste plaat raakte maar omdat je maar max 1 mm weg haald moest ik die dan steeds omhoog zetten en dan weer omlaag zodat ik weer de voorste plaat als geleiding kon gebuiken.
Maar met alles is het het toch nog goed gelukt.
De letters heb ik met watervaste stift gemaakt met de mal.
Toen alles mooi gelakt en vol kleingeld gedaan en gegeven haha.

Attached files
 

'mikejuhhh

Actieve deelnemer
7 feb 2010
44
0
Nee we hebben hier een ijzer logo liggen dat denk ik gelasert is want ik heb er vaker een gezien.
Daar van heeft ons pa ooit voor een ander kado een trespa mal gemaakt die ik heb gerbuikt voor te frezen.
De rest van de maten kwam gewoon zo uit met het hout .
Ik heb alles gewoon uit het hoofd gedaan haha.
Maar als je wilt kan ik wel een tekening maken met maten.
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Mij lijkt het leuk om ooit nog een spaarpot te maken (meer dit model)
Maar dat duurt nog wel even tot ik daar aan begin.

Groeten Rudolf.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.