Vogelnestje met paaseieren.

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ik heb mijn gedachten deze avond vlug op iets anders geplaatst om morgen weer tegen mijn groot project tegenaan te gaan, namelijk mijn excentrisch werk zonder voorlopige benaming.
http://www.woodworking.nl/showthread.php?17325-Extreem-werk-zonder-voorlopige-benaming-!!!!!!!!!

Hier mijn start werkstuk.
De houtsoort is wilde kastanje.
IMG_1374.jpgIMG_1376.jpg

Op de achterzijde een blokje lijmen met schuimlijm. Dit had ik gisteren al gedaan.
Opgepast, er altijd voorzorgen dat je langshout op langshout lijmt.
IMG_1377.jpgIMG_1378.jpgIMG_1380.jpgIMG_1381.jpgIMG_1382.jpgIMG_1383.jpgIMG_1385.jpg

Na de uitharding van de lijm het opgelijmde blokje rond draaien om in de klauwkop te kunnen bevestigen.
IMG_1390.jpg

Schroefbout afnemen en werkstuk omgekeerd opspannen tussen de klauwen.
IMG_1394.jpgIMG_1395.jpgIMG_1397.jpg

Direct na het opspannen het werkstuk weer los schroeven,e aan de juiste kant 2 ingedrukte ribjes van de klauwen verplaatsen.
Zo krijg ik mijn slingerbeweging om excentrisch te draaien.
IMG_1399.jpgIMG_1401.jpg

De voorkant vlak draaien en de uitholling doen met het ronde kraagje er aan .
Opletten voor de vingers en zeker de draaibank niet te snel laten draaien.
IMG_1406.jpgIMG_1407.jpgIMG_1409.jpgIMG_1412.jpgIMG_1413.jpgIMG_1416.jpg

Schuren tot korrel 400 en weer opletten voor de vingers. Het vlakke gedeelte heb ik met een stilstaande draaibank geschuurd.
IMG_1417.jpg

Het werkstuk handmatig afzagen.
IMG_1419.jpgIMG_1420.jpgIMG_1421.jpg

Hier het eindresultaat waarvan de achterkant nog moet geschuurd worden en het geheel moet nog afgewerkt worden met een product.
De 2 eitjes had ik nog liggen.
IMG_1424.jpgIMG_1423.jpgIMG_1425.jpgIMG_1427.jpg
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Euhm, Didier, tot en met maandag mogen daar echte chocolade-eieren in hoor. :p
Leuk (en lekker) tussendoortje!
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Hoi Sirjacobsd,

zoals gewoonlijk volg ik je posts.
Altijd weer mooie reportages.

Omdat je het een tussendoortje noemde, vroeg ik mij af hoelang de lijm moet drogen voor je het op de draaibank mag monteren?

groeten ,
Ornament
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Hoi Sirjacobsd,

zoals gewoonlijk volg ik je posts.
Altijd weer mooie reportages.

Omdat je het een tussendoortje noemde, vroeg ik mij af hoelang de lijm moet drogen voor je het op de draaibank mag monteren?

groeten ,
Ornament

Ornament, ik had het de dag voordien gelijmd zoals ik het geschreven had bij de derde foto. Misschien niet gezien bij het late uur dat je het bekeken hebt.
Groetjes.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Heel erg leuk om te zien dit, kunstig ook! :D

Wat je schrijft, wel oppassen met de vingertjes (en de rest van het lijf), een excentrisch draaiend werkstuk wat ook nog eens uit het lood staat, da's best oppasen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.