Systainerkast MDF

gdebuck

Actieve deelnemer
6 jul 2012
27
0
België Nevele
Wie kent er niet de systainer opbergdozen van Festool en Makita. Zeer handige opbergdozen. Ik wou mezelf eens een kast maken om deze systainers in op te bergen. Hieronder kan je het resultaat zien van een opbergkast met uitschuifbare lades. De kast is gemaakt uit watervaste MDF van 18mm dikte. Alle verbindingen zijn gemaakt met lamello's. De schuiflades zijn van het merk Hettich.

IMG_1609.jpg
IMG_1610.jpg
IMG_1611.jpg
 
A

Athanor

Guest
Mooi resultaat! Zou ik ook nog eens moeten doen..... Ik heb naast Festool een allegaartje aan systainers dus dat is nogal een rommeltje. Jij hebt het keurig opgelost.


Fons
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
mooi! wie kent het probleem niet.. alles netjes in systainers en opgestapeld en altijd de onderste nodig. Daar ga je weer met overstapelen......
 

gdebuck

Actieve deelnemer
6 jul 2012
27
0
België Nevele
Inderdaad, het probleem dat matrex-online aanhaalde heeft mij doen beslissen een dergelijke kast te maken met schuiven. Geen gedoe meer om steeds alles te moeten verplaatsen als je de onderste nodig hebt.
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Mooi kastje!

Vroeg me wel af of je ook een inleg voor je Makita 3901 in de M-Box hebt? Heb hier weleens naar geïnformeerd, maar werd mij toen verteld dat hier geen inleg voor bestond!
 

gdebuck

Actieve deelnemer
6 jul 2012
27
0
België Nevele
Naar ik me meen te herinneren heb ik 1 mdf plaat gebruikt voor de schuiven te maken en dan nog 2 mdf platen voor de kast zelf te maken.
Een volgende maal zou ik wel opteren dat de geleiders ingefreest zouden zijn in de schuiven.
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Mooi resultaat idd. Wat wel een gemiste kans is, is dat de geleiders niet in hoogte verstelbaar gemaakt zijn zodat je ook een andere indeling kan maken. Een volgende keer wellicht met het 32mm aan de slag en gaten rijen boren.
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Kan je toevallig zeggen om welk type van geleider het gaat? Ik gebruik nu de movento van Blum, maar dit lijkt me wel een interessant alternatief. Weet je nog hoeveel ze kosten per paar? Dank. Frank
 

gdebuck

Actieve deelnemer
6 jul 2012
27
0
België Nevele
De geleiders die gebruikt zijn zijn van het merk Hettich.
Volledig uittrekbare geleider voor houten schuiflades Kogelgeleider KA5632 12,7 mm inbouwbreedte en belastbaarheid van 45kg per schuif.
De prijs die ik ervoor betaald heb komt op 12,75 Euro (ex BTW) voor een paar.
 

gdebuck

Actieve deelnemer
6 jul 2012
27
0
België Nevele
Om de hoogte te bepalen van de kast ben ik uitgegaan van mijn aantal systainers en de hoogte van mijn systainers. En met een 3D-tekenprogramma Sketchup van google ben ik dan maar aan de slag gegaan. Eens de kast in Sketchup gemaakt was het eenvoudig om de afmetingen uit dit tekenprogramma te halen.
Door gebruik te maken van een 3D tekening heb je al een goed idee van de verhoudingen en kom je tot geen verassingen te staan eens je met je platen aan het werk gaat.
 

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
zou je de sketchup tekeningen kunnen uploaden?
ben zelf ook van plan zo een soort kast te gaan maken, en daarbij lijkt mij de tekening erg handig.
 

Asterix

Nieuw lid
16 dec 2013
2
0
Omgeving Hoorn
zou ook graag de sketchup tekeningen willen inzien. Wellicht een beetje aanpassen aan het 32mm systeem om flexible te blijven.

Maar moet zeggen dat ik het een mooie systainerkast vind.
 

gdebuck

Actieve deelnemer
6 jul 2012
27
0
België Nevele
zou ook graag de sketchup tekeningen willen inzien. Wellicht een beetje aanpassen aan het 32mm systeem om flexible te blijven.

Maar moet zeggen dat ik het een mooie systainerkast vind.

Hallo Asterix.

Stuur mij een privé berichtje met je email-adres toe. Dan zal ik jou via deze weg de sketchup bestanden doormailen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.