vinylstickers als template onder lak gebruiken

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Hoi forumleden,

Ik wil graag een experiment met jullie delen dat ik gisteren heb gedaan.
het is niet direct houtbewerking maar toch wellicht interessant voor velen.

Wij hebben sinds een jaar een zoontje dus nu bestaat er ook ook zoiets als moederdag.
Aangezien ik niet zo slim ben om gewoon een doos thee en een bos bloemen voor vrouwlief te kopen ben ik maar een van haar interieurwensen aan het inwilligen: kisten voor in de keukenkast (die ik eerder heb gemaakt).Echter is moederdag nu voorbij en is dit cadeautje nog niet af...

Het zijn simpele 8mm MDF kisten in verstek, met bodems in een groef.

De kisten zijn gegrond en geschuurd en nu ben ik ze aan het lakken met matte alkydlak.

Mijn vrouw heeft onlangs de complete hal beplakt met muurstickers van beesten (why??!!!)

Het leek mij wel leuk om deze patronen te laten terugkeren in de kisten. Het zijn vinylstickers die de perfecte kleeflaag hebben, zit goed vast maar is zonder residu los te trekken.
Daarnaast zijn de stickers zelf erg sterk en vormvast i.t.t. papieren stickers.

Enfin, ik heb ze dus op het gegronde/gereinigde MDF geplakt en er overheen gelakt. Uurtje wachten (niet te lang dan scheurt de lak bij het verwijderen) en dan heel voorzichtig met een mesje een hoek optillen en de sticker lostrekken.
Ik heb maar een slechte foto van het resultaat maar ik kan vanavond wel wat betere foto's maken.
Het geeft een strak resultaat en een leuk contrast tussen lak en geschuurd MDF waar je de vezelstructuur door de grondverf heen ziet.

IMG-20160511-WA0004.jpg

Groeten, Hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.