kist voor horloge van Ateliers De Monaco op de Miljonairs Fa

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Vanavond wordt weer de Mljonair Fair in Amsterdam geopend. Ateliers de Monaco zal een nieuw horloge presenteren. Een zogenaamde tourbillon minute repeater. Ben er zelf niet zo in thuis, maar het betreft een zeer exclusief horloge. Omdat ik de horloge maker ken heeft hij gevraagd of ik hun bestaande kist, een hoogglans zwart gelakte kist met daarin weer een hoogglans gelakte kist, aan te passen.

Het idee erachter is om een klankkast te maken zodat het geluid, dat de minute repeater maakt (een belletje), goed tot uiting komt.

Oorspronkelijk zat de binnenkist in het midden en daar zit dan uiteindelijk het horloge in. Die binnenkist in nu naar de zijkant verplaatst om daarnaast meer ruimte te krijgen. In het hout, curly maple (ca 5 mm dik) , is een sleuf gefreesd en er zit een gat in. Het horloge komt dan over het gat te liggen, met als gevolg dat het geluid wat harder klinkt.

Bijgevoegd ook twee plaatjes van het horloge. (horloge is overigens niet de minute repeater, maar alleen een tourbillon).

Morgen ben ik zelf ook op de Fair en zal ik nog een paar foto's maken.

Attached files
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo meneer Hemski.
Want dat moet toch minstens de aanhef zijn, van iemand die zulke mooie sieraadhouders maakt.
Het is toch een eer, dat zulke objecten in je eigen werk worden gepresenteerd.
Een goed voorbeeld als item om houtbewerking/vorgeving als ambacht en kunstuiting verder uit te dragen. Het gestalte geven aan de profilering van arts and crafts lijkt mij een must om al die prachtige werken van diverse leden over het voetlicht te krijgen voor een breder (commerciëel) publiek.
Kun je meer detail tonen van je duresieradenverpakkingsontwerpen??
Vriendelijke groet,
Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Re: kist voor horloge van Ateliers De Monaco op de Miljonair Fai

Dank jullie mannen. Hier nog wat foto's van vanmiddag zoals het er op de Fair uitzag.

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
kans is groot dat ik (beroepshalve) ook nog ga kijken. ik zal dan zeker het kistje gaan bewonderen. leuke opdrachten toch??

rick
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Hemski, wat een gave klus man!! Heb je niet ergens wat foto's hoe je e.e.a. gemaakt hebt? Was de opdrachtgever tevreden, ik bedoel, heb je al vervolg opdrachten??

jaap
 

engineer

Actieve deelnemer
4 sep 2008
41
0
Smaak is natuurlijk subjectief, maar ik vind de verpakking in dit geval vele malen mooier dan de inhoud!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.