Voorstellen Thom301

Thom301

Nieuw lid
7 sep 2015
1
0
Dag Forumleden!

Ik dacht voordat ik allerlei vragen over houtbewerking ga stellen dat het wel zo netjes zou zijn mij even voor te stellen.
Dus daar gaat ie:

Ik ben Thom, kom uit Wapenveld en ben 22 jaar. Ik werk in de zeevaart als 2e stuurman en heb eigenlijk 0,0 ervaring met houtbewerking.
Nu heb ik wel eens simpele klusjes gedaan natuurlijk, een vloertje lakken, sierrandjes en afdekplaatjes maken maar nog nooit zulke klussen als waar ik binnenkort aan zal moeten gaan.

Voorbeeldje van een tafeltje, afdekplaat en trapje welke ik gemaakt heb:
CAM01672.jpg
CAM01522.jpg
CAM01443.jpg

Nu waren dat allemaal 'relatief' simpele klusjes. Waarom heb ik mij dan hier aangemeld?
Wel ik heb een boot gekocht, een 8.5 meter lange rondspantvlet waarvan de romp uit de jaren '30 dateert.
Nu wil ik gedurende de aankomende 2 a 3 jaar deze boot helemaal opnieuw betimmeren met mahoniehout alleen heb ik geen idee hoe ik dat moet bewerken en/of schaven.
Vandaar mijn aanmelding hier.

Hieronder nog wat foto's van het bootje:
1200_wo.jpg1200_wo (1).jpg1200_wo(2).jpg1200_wo (10).jpg
20150905_113156.jpg
1200_wo (12).jpg

Groeten,

Thom
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Thom, welkom aan boord.
Mooi gelijnd schip en een pracht klus.
Dit is een pracht forum met gigantisch veel kennis.
Je kunt je alvast breed oriënteren op de komende OpenDagHout in De Hanzehal in Zutphen op 27 september a.s.
Vr.gr. Jan pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.