Kijktip: Alone in the Wilderness, prachtige documentaire

Geertg

Actieve deelnemer
5 okt 2008
285
0
Lembeke
Deze documentaire toont hoe een ex-marinier in 1967 besluit om alleen in Alaska te gaan leven, hij bouwt er eigenhandig een blokhut met niets meer dan eenvoudig maar goed onderhouden handgereedschap.
De zelf gedraaide beelden -heel veel houtbewerking - en commentaar geven een prachtig beeld van hoe je van niets iets kan maken.
Mijn grootvader zo zeggen: " zo maken ze niet meer" , de man bedoel ik.
Bij het zien van zo'n man kan ik niets anders doen dan buigen en vol verwondering genieten.
Hij zou er uiteindelijk zo'n 30 jaar wonen.

De trailer is op you tube te vinden.
De volledige film (streaming) vind je door op onderstaande link te klikken.
Waarschuwing als je op deze link klikt krijg je allerhande "seksuele" voorlichting, om het zacht uit te drukken...ben je hier gevoelig aan klik dan niet!
Klik deze gewoon weg en geniet van deze prachtige documentaire.
http://streamcloud.eu/waxti3jilpmx

Geert
 
Laatst bewerkt:

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Het is inderdaad een prachtige film.
Heb zelf de film op dvd, toen ik in alaska was heb ik die daar gekocht.
Ook het boek dat hij heeft geschreven is zeer de moeite waard, over hoe hij zijn blokhut heeft gemaakt, plus alles wat hij daar mee maakte.
een echte aanrader!
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Wat ontzettend indrukwekkend! Bedankt voor de tip

Ps. Zie dat er ook een deel 2 is.
 

Geertg

Actieve deelnemer
5 okt 2008
285
0
Lembeke
Inderdaad er is ook een deel 2,even mooi,maar iets minder houtbewerking, met wat zoekwerk kan je deze ook streamen of downloaden.
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.060
105
ik heb deel 1,2,3 en 4 als flv.
als er belang bij is kan ik ze in dropbox zetten, zonder de extra natuurbeelden.
 
Laatst bewerkt:

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Ja Joop, zeker doen. Die 'andere' natuur is wel heel erg goedkoop. ik heb meer respect voor de echte wildernis.
Misschien dat je ook deel 2 kunt converteren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.