Ideetje

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Ik heb soms gewoon zin om door werk van anderen heen te spitten. Niet door 50 topics van elk 6 pagina's met 1 of 2 foto's want die lees ik altijd wanneer men ze post en klets dan zelf ook altijd mee, maar gewoon een topic met alleen maar foto's van bijvoorbeeld pennen, schalen of vazen.

Is het wellicht een idee om een topic te open dat alleen voor foto's is in het houtdraaiers gedeelte? Dus bijvoorbeeld je hebt iets gemaakt en je deelt dat zoals altijd in een eigen topic zodat je er over kan kletsen, maar tevens plaats je de 1 of 2 foto's van het eindresultaat in een verzameltopic met daarin evt de link naar het originele topic. Zo hebben we over een tijdje een topic wat heerlijk te lezen is voor inspiratie voor zowel oude als nieuwe leden op het forum. En als men dan meer wil weten over je werkstuk, kunnen ze op de link klikken voor meer info.

Wat denken jullie en is de grote forumchef het hiermee eens?
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.760
146
Rotterdam
Maar dan met zo min mogelijk tekst er tussen?
Zo een topic kan je toch zelf beginnen? Bij de foto's en film afdeling of bij de houtdraaiers werkstukken.
Wellicht kan je vragen of de baas m blijvend bovenaan zet.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Goed iedee, misschien kan door dan ook breder worden getrokken. Ook voor houtsnijders, grote meubels, klein werk, kistjes.

Veel mooi onderwerpen over wat iemand heeft gemaakt verzuipen vaak in de onderwerpen over powertools en werkplaatsinrichtingen. Dat is er en beetje mee te ondervangen.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Goed iedee, misschien kan door dan ook breder worden getrokken. Ook voor houtsnijders, grote meubels, klein werk, kistjes.

Veel mooi onderwerpen over wat iemand heeft gemaakt verzuipen vaak in de onderwerpen over powertools en werkplaatsinrichtingen. Dat is er en beetje mee te ondervangen.

Hier ben ik het wel mee eens, er is al wel een kopje met ''alleen films en foto's'' misschien kan dit worden onderverdeeld in meerdere hout disciplines? Houtdraaien, houtsnijden, marqueterie en algemeen ofzo?
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik heb soms gewoon zin om door werk van anderen heen te spitten. Niet door 50 topics van elk 6 pagina's met 1 of 2 foto's want die lees ik altijd wanneer men ze post en klets dan zelf ook altijd mee, maar gewoon een topic met alleen maar foto's van bijvoorbeeld pennen, schalen of vazen.

Is het wellicht een idee om een topic te open dat alleen voor foto's is in het houtdraaiers gedeelte? Dus bijvoorbeeld je hebt iets gemaakt en je deelt dat zoals altijd in een eigen topic zodat je er over kan kletsen, maar tevens plaats je de 1 of 2 foto's van het eindresultaat in een verzameltopic met daarin evt de link naar het originele topic. Zo hebben we over een tijdje een topic wat heerlijk te lezen is voor inspiratie voor zowel oude als nieuwe leden op het forum. En als men dan meer wil weten over je werkstuk, kunnen ze op de link klikken voor meer info.

Wat denken jullie en is de grote forumchef het hiermee eens?

Je bedoelt zoiets (alleen foto’s), en met een link naar de originele post, waar als je op een foto klikt om er meer van te weten je er naartoe gaat ????

Draaiwerk.jpg
 

Ronny63

Actieve deelnemer
24 aug 2014
691
28
Vlaams Brabant (be)
Dit zou ook kunnen via de moderatoren: ze kunnen bvb per categorie een 'Hall of Fame' opzetten waar ze fotos van de 3 of 5 beste stukken plaatsen elke week. Deze topics zouden dan afgesloten zijn voor commentaar.
Ronny
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Maar dan met zo min mogelijk tekst er tussen?
Zo een topic kan je toch zelf beginnen? Bij de foto's en film afdeling of bij de houtdraaiers werkstukken.
Wellicht kan je vragen of de baas m blijvend bovenaan zet.

Inderdaad, geen tekst ertussen, dat kan in het originele topic.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Dit zou ook kunnen via de moderatoren: ze kunnen bvb per categorie een 'Hall of Fame' opzetten waar ze fotos van de 3 of 5 beste stukken plaatsen elke week. Deze topics zouden dan afgesloten zijn voor commentaar.
Ronny

Geen gek idee Ronny, maar dan zadel je de moderators op met 2 dingen: 1 ze moeten meer werk doen, 2 ze moeten keuzes maken.. Als je iedereen een foto laat plaatsen dan komen zowel de gevorderden als de beginners aan bod en heeft niemand er echt werk aan.
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Volgens mij bestaat die mogelijkheid binnen het forum al. Binnen het vbulletin forum kan er volgens mij (binnen elk subforum) een tabblad in worden gesteld waarin alle foto's uit dat forum worden getoond. Maar dat vereist nog wel enig instel werk van de admin.

Daarnaast kan elke gebruiker een album aanmaken, met daarin zijn afbeeldingen die hij wel/niet toe heeft gevoegd aan een topic. Zie bovenin de toolbar community > albums
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Dat zou dan ook betekenen dat alle foto's op weg naar een product toe erin komen. Didier post soms wel 40 foto's in een topic terwijl het idee om 1 foto per item gaat. Zo hou je een overzichtelijk topic met alleen eindproducten.

Voorbeeldje van een soortgelijk topic op een amerikaans pennen forum.

Capture.jpg
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.760
146
Rotterdam
Ik denk dat een topic in de desbetreffende map met als titel: foto's van voltooide projecten. voldoet.
Maar dan moet iedereen zich wel aan de regel: geen tekst en max 2 foto's.
Wel met een link naar het topic van dat project.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Nee Leo, ik bedoel op de volgende manier, als voorbeeldje neem ik Didier zijn luchtballon topic.



Bekijk bijlage 42059
Klik op de link voor het originele topic

Ik had dat wel een beetje beter kunnen zeggen Wim, Ik bedoelde niet al mijn schalen enz. maar draaiwerken van de verschillende Members als foto’s alleen, en op een pagina (scrolling for more pictures) waar iedereen kan kijken naar verschillend werk, en als je iets ziet dat je meer van wilt weten, dan click je dat aan, vergroot de foto eerst en dan naar de originale posting, misschien met een tweede click.

Beter uitgelegd maar misschien nog steeds verkeerd ?? :D
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Ik had dat wel een beetje beter kunnen zeggen Wim, Ik bedoelde niet al mijn schalen enz. maar draaiwerken van de verschillende Members als foto’s alleen, en op een pagina (scrolling for more pictures) waar iedereen kan kijken naar verschillend werk, en als je iets ziet dat je meer van wilt weten, dan click je dat aan, vergroot de foto eerst en dan naar de originale posting, misschien met een tweede click.

Beter uitgelegd maar misschien nog steeds verkeerd ?? :D

Verkeerd is het juiste woord niet Leo :). Ik probeer alleen iets te bedenken wat geen aanpassing aan het forum nodig heeft EN makkelijk voor elke user is, ook zonder kennis van fora etc.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Ik denk dat een topic in de desbetreffende map met als titel: foto's van voltooide projecten. voldoet.
Maar dan moet iedereen zich wel aan de regel: geen tekst en max 2 foto's.
Wel met een link naar het topic van dat project.

Helemaal mee eens. En eventueel kan ik met enige regelmaat het topic aanvullen mochten anderen dat soms vergeten.
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Vind het nog steeds een leuk idee. Maar ik zie 2 flinke valkuilen.

Allereerst betekend dat dus dat iedereen 2x een post over een onderwerp moet maken. Iets wat, denk ik, heel makkelijk vergeten gaat worden, waardoor het doel van dit idee (een overzicht van foto's op het forum met een link naar de originele post) vrees ik al snel uit het zicht verdwijnt. Niets menselijks is ons vreemd, dus als iets meer (of teveel) moeite kost, wordt het al snel vergeten..

De tweede valkuil, en dat is de grootste denk ik, is dat als iedereen al netjes in één thread een foto van zijn voltooide project met een link post, je hiermee al heel snel een enorm lange thread krijgt, verspreid over meerdere pagina's bovendien. Daarmee krijg je een thread die geen makkelijk overzicht biedt van alle geposte projecten. Een thread waarin de projecten te makkelijk verdwijnen in de massa en daarmee geen recht doen aan het project en de bouwer of het resultaat.

Het bestaansrecht van elk forum wordt gegeven door zijn gebruikers, dus wat is er op tegen om de admin te verzoeken om te kijken naar de mogelijkheden en de haalbaarheid van zo'n functie. Afbeeldingen worden altijd meer bekeken dan de tekst, dus ook voor de bezoekersaantallen (advertentie opbrengsten) zal het zeker geen slechte move zijn. Binnen de reeds aanwezige vbulletin software is dit bovendien ook mogelijk.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
Dat moét uiteraard niet.. Plus: ik denk dat het ook eerder als opbouwend/informerend/stappengewijs vorderend topic gaat starten, om dan als het eindproduct er uiteindelijk staat een foto met link te posten in een verzamelthread.

De tweede valkuil lijkt in mijn ogen helemaal niet zo negatief als jij het ervaart? Er gaat geen tekst te zien zijn, enkel foto's met een link.. Dat wil dus zeggen 10 foto's per pagina, wat misschien niet echt veel is. Daar kan misschien wel een mouw aan gepast worden? Maar het is mijns inziens geen nadeel om zo door de gerealiseerde projecten te moeten scrollen. Om het nog een beetje overzichtelijk te houden, voor elk jaar een nieuwe thread aanmaken?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.