De Vriend van de Werkbank

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
PC010093.jpg Bankknecht, het is zo vernederende en dus noem ik die mij de bank vriend.
Ik heb een van de ouderwets meubelmakers werkbanken wat houdt in dat voor het schaven van overmaats hout zo'n ondersteuning eigenlijk nodig is. Omdat ik wil metaal objecten in mijn omgeving zo veel mogelijk beperken heb ik deze vriend helemaal van stuken resthout gemaakt. Leuk is de pen van sandalhout die so lekker ruikt als ik hem in duwen of uit trekken om de hoogte in te stellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
PC010098_zpswwl0amko.jpg


Hier is een voorbeeld van die vriend in gebruik gisteren toen ik een profiel op de zijkant van een plank eiken aan het schaven was.
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Ja dat is wat ik eerste wou maken Nico want dat is de standaard standaard, ha, ha, ha. De beugel wat in de inkepingen past van ijzer had ik geen zin in om te maken daarom de zuiger type standaard volledig uit hout gemakt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.