Zwaluwstaart Mal: Project Update

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Hallo Iedereen,

Via deze weg wil ik jullie op de hoogte houden van de voortgang van dit project.

10-feb, heb ik de frezen bij JVL en Trend besteld. Die van JVL verwacht ik vandaag al. Trend uit de UK zal wel even duren.

11-feb, Heb zojuist 2 voorbeeld mallen ontvangen. Ik ga ze van het weekend testen om eventuele kleinigheden te verhelpen. Zal daarna meteen de bestelling voor het snijden plaatsen.


11-feb, JVL frezen zijn binnen. Snelle services

11-feb, eerste test gedaan. Mal werkt gewoon goed!! Thom niet zo :D foto in nieuw antwoord!

Attached files
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Ziet er mooi uit, ik ben heel benieuwd hoe het gaat werken.

Heb al een project in de planning staan met een hele rij lades :)
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Ik heb thuis nog niet zoveel hout, zeker geen dun massief. Had gelukkig nog een stukje gamma "hardhout" plint liggen van 10mm dik. Heb hem vastgeschroeft omdat ik niet de juiste klemmen had om het normaal te klemmen.



Het frezen moet ik nog even onder de knie krijgen. Het hout rafelde nogal, en was er "splinterig". Maar het principe van de mal werk uitstekend. het latje van 15cm paste over de hele lengte. Helaas was ik een beetje aan het testen hoe sterk het was, en braken daarmee een paar staarten af.

maar zo ziet het er uit na een super snelle test versie en zonder enige vorm van freesvaardigheid :D


Attached files
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Heb meer waardering voor hand werk, maar moet eerlijk zeggen dit is wel errug netjes geworden.
Nog wel en vraag, waarom de plankje met de hartkant naar binnen?
Ik meen te weten dat dit eigenlijk andersom hoort.
Maar ik heb geen timmer of meubelmakersopleiding dus het kan anders zijn.

Mooi initiatief van Thom!

Kor
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Pik je toch weer even mee, dat wist ik nog niet, dat de hart kant buiten hoort.
Heerlijk om steeds weer wat bij te leren.

Het resultaat ziet er mooi uit, kan niet wachten hem zelf uit te proberen
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Daar heb ik nog nooit bij stil gestaan. Als ik er over na denk klinkt het wel logisch.
Bij kistjes kijk ik altijd naar de mooiste kant, gelukkig tot nu toe geen problemen mee ondervonden.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
kiesvoorhout zei:
Nog wel en vraag, waarom de plankje met de hartkant naar binnen?

Kor

Hoi Kor,

Ik had geen flauw benul dat daar rekening mee gehouden moet worden! Ik heb geen enkele achtergrond in hout, vadaar! Tevens is het zoals jpandriesse zegt, het is een functie test dus heb ook niet heel veel achtergrond info opgezocht!

Groeten,
Thom
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.