gewicht multiplex

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Voor de vervolgcursus van het Ambachtshuis heb ik een basis kampeerkeuken geschetst.
Een onderdeel van de opdracht is een houtstaat om een prijs te schatten.

Ik kwam op het idee om het gewicht er bij te zetten en vond op internet een gewicht van 650 kg/m3 voor 15mm berken multiplex.
Kan zo'n gewicht kloppen?

Mijn nog lege kist, zou dan al 22kg kunnen wegen :)

tekening.jpg
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Ja, die dichtheid lijkt te kloppen. Ook je gewicht klopt ongeveer. Heb ook eens vlug berekend, en ik kom uit op 18 kg als ik de tussenschotten niet reken. Hopelijk moet je dit niet te vaak verplaatsen :)
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Tja populieren multiplex is wel een stuk lichter, maar niet watervast verlijmd dus of dat nou zo’n goede keus is...misschien als je het erg goed behandeld met extra aandacht voor kopse kanten?
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.838
891
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
15 mm multiplex is wel heel dik voor een kampkeuken - ik heb de mijne gebouwd van, ik meen 6 en 9 mm plaat - dik en sterk zat en ook al aardig aan het gewicht. Ik gebruikte een ontwerp van blueskykitchen
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.759
732
Enschede, Twente
In het ladegedeelte kunnen de dwarsstukken (grotendeels) vervallen als je geschikte geleiders gebruikt (die dus aan de zijden bevestigd worden) — scheelt weer een beetje gewicht.
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Hmm dan zat ik er niet ver naast dus :)
Mijn plan maar herzien.
Bedankt voor de bevestiging
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.