Nieuw baanderdeur

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Beste Forummers,

Ik ben de afgelopen weken druk geweest met de nieuwe baanderdeur in onze schuur. Hij is 4 bij 4 meter en bestaat uit een stalen frame (valsspelen, ik weet het...) met daarop 27 mm siberisch lariks (van Wytske / Haalhout) die in de Barend Palm bootolie komen te staan (zit nu één laag op). De eerste bui met windstoten heeft hij goed gehouden. Het geheel hangt aan Henderson 305 rails en looprollen en is met één hand te openen.

Groeten,

Hans
 

Bijlagen

  • IMG_20140518_212804.jpg
    IMG_20140518_212804.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 385

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Ziet er netjes uit hoor! De kleur moet denk ik nog wat bijtrekken bij de huidige schuur, nu is ie wel heel nieuw. :)

Hoe heb je dat gedaan trouwens? Met schragen lijkt me lastig en op een werkbank wordt denk ik ook wat spannend. ;)
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Dag Klaas,

Dank je wel, ik ben er ook blij mee en hij is inderdaad erg nieuw (heeft bijv. nog geen bevingsschade en dat hoort er in NO Groningen wel bij!). Ik heb de deur gemaakt door samen met de buurman (professioneel lasser) een stalen frame te lassen; dat eerst op te hangen en dan van binnenaf de planken erop te schroeven. Het meest spannende was het moment van ophangen, waarbij je je afvraagt of drie keer meten wel voldoende was, maar het past allemaal wonderwel.

Groeten,

Hans
 

WR1944

Oud hout
Dat is een stevig en functioneel geheel geworden. Persoonlijk vind ik het jammer dat er geen constructieve delen te zien zijn. Het is net of er een gordijn hangt van planken. Zit er in de stalen steunconstructie nog een vorm van versteviging. Op z'n minst zou er een diagonaal moeten zitten als je een beetje aardbevingbestendig wilt zijn. Maar vlak ook de wind niet uit met zo'n oppervlak.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.