Gehoekte beitels

Grizzly

Actieve deelnemer
30 jan 2015
115
0
Oosthuizen
Hoe het precies in het Nederlands heet weet ik niet.
Ik ben op zoek naar Cranked-Neck Chisels

225-0010-lg.jpg

Wie weet waar ik een redelijk goedkoop setje (of een enkele 6mm tot 12mm) kan bestellen?
 
P

Pel

Guest
Op plaatsen die moeilijk bereikbaar zijn met een gewone beitel zijn deze wel makkelijk, heb zelf vaak getwijfeld om ze ook te kopen, maar dit is ook weer zo iets, als je het hebt merk je pas hoe makkelijk ze zijn. Baptist heeft ze niet.

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Grizzly

Actieve deelnemer
30 jan 2015
115
0
Oosthuizen
Bij Dieter had ik ze inderdaad gevonden, maar dan via Cranked Paring Chisel.
Meeste plaatjes komen van USA site en zijn vaak niet te bestellen of erg kostbaar.
Het duurde op de site van Dieter even voor ik in de gaten had dat het een Duitse site was.
Inderdaad mooie beitels, maar niet op voorraad en vanuit Duitsland komt er bij de prijs van €47 nog €10 verzendkosten bij.
Die van Narex zien er goed uit, zijn de helft in prijs met €8,85 verzenden. Lijkt me voorlopig een keurige prijs.

l_gebogen beitels.jpg
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.109
515
Moordrecht
Voor de moeilijk bereikbare plaatsen heb ik vorig jaar twee beitels laten maken. Kost wat, maar dan heb je ook iets moois. Zelf het hout aangeleverd voor de handvatten. Ben er heel blij mee n het werkt heel fijn.

 
P

Pel

Guest
@Grizzly, Ik heb schietbeitels van Narex bevallen goed is niets mis mee.

Groet Pel.
 

Grizzly

Actieve deelnemer
30 jan 2015
115
0
Oosthuizen
Hi Rizz,

Dat heb je inderdaad mooi gedaan makker. Puik werk. Met name die buiging erin kan van pas komen.
Ik zag op een filmpje van J.Bogdanovicz, dat hij die vlakke beitel gebruikte met die gehoekte nek. Hij gebruikt hem eigenlijk best wel vaak om hele fijne oneffenheden weg te halen op een super vlak oppervlak. Leek me best lekker om te gebruiken.
Ik zit altijd met mijn dikke vingers in de weg als ik iets vlak wil maken.:D

thanks Pel, die gaan het worden.
 
P

Pel

Guest
Graag gedaan Grizzly, ik heb ook lang genoeg getwijfeld of ik ze zal kopen, jou vraag naar deze beitels heeft me nu ook over de streep getrokken, dus ik heb ze ook besteld bij Richard http://www.narextools.nl/index.html De rente wat je tegenwoordig krijgt over je geld is zo laag, nog even en we gaan betalen of we ons geld mogen stallen, dus kopen we er maar spullen van;)

Groet Pel.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.109
515
Moordrecht
Ah, is het daarvoor.. Ook een mooie toepassing idd. Hè, weer wat om naar uit te kijken.. Bedankt hoor! :mad: :D
 
P

Pel

Guest
@Kor De Nederlandse benaming is honden poot, misschien is geitenvoet de oude benaming?

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
De hoekbeitels vandaag binnen gekregen, na lang getwijfeld te hebben ben ik nu toch blij dat ik ze gekocht heb bij Richard Vermeulen van MeubelUniek in Meppel. Met dank aan Grizzly doordat ik hem de tip van de hoekbeitels gaf, zag ik ze weer staan, toen heb ik ze toch maar gekocht. Het zijn mooie beitels met geoliede hechten, dus geen vernis die je er weer van af moet schuren, hoe ze zich houden weet ik pas na een tijdje.

1 Narex hoekbeitels.jpg

5 Narex hoekbeitels.jpg

De achterkant is exact vlak gefreesd.

Groet Pel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.