Hammer A326 impressie

A

Athanor

Guest
Mooi impressie! Leuk dat je die gemaakt hebt.

Fons

P.S. Wel de beschermkap van de schaafas gebruiken hoor;)
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Wat een DOT ik wil ook hebben :D !!!!

Jammer dat je er niets bij vertelde want dat zou een goede indruk geven van de "herrie" die het maakt ,volgens mij kan je gewoon met elkaar praten zonder je stem te moeten verheffen .
En als ik het goede hoorde maakt de stofafzuiging meer lawaai dan het hammertje dus snel kijken naar een silent afzuigertje ;-) !!!!!!!
 
Laatst bewerkt:

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Mijn Felder 410mm komt volgende week, het geluid was vooral de doorslaggever ivm de de spiraal as, en het kunnen wisselen/draaien van beschadigde mesjes. Op mijn huidige ben ik er weer in geslaagd om de messen te beschadigen een week na het slijpen.

De grote onbekende zal zijn op lange termijn hoe makkelijk het zal zijn om ze te wisselen ivm hars opstapeling, het Felder hars oplosmiddel kan ik je in ieder geval aanraden.
Op mijn Robland gebruik ik de schaafbescherming niet want het zit altijd in de weg en is niet erg doordacht of praktisch, op school hadden ze een duur syteem bijgeplaatst maar dat wel praktisch was, dat ging moeiteloos omhoog of opzij en stak opzij niet uit. Ik ga zien of die op de felder mij wel bevalt, of anders iets bedenken of investeren in een fatsoenlijke kap.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
En als ik het goede hoorde maakt de stofafzuiging meer lawaai dan het hammertje dus snel kijken naar een silent afzuigertje ;-) !!!!!!!

Heb ik bij felder kunnen merken, als je niet schaaft en de afzuigen aan hebt staan dan maakt de lucht verplaatsing meer geluid dan de machine. Ze vertelden dat sommigen een lamp bij de machine plaatsen die brand wanneer ze draait om ongevallen te vermijden. Want je kan het niet zien of horen.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
@ Huib: dit zijn veiligheidsslippers hoor ;)

Val door de mand. Mijn materiaal kennis is niet optimaal moet nodig bijgeschaafd worden. Normaal schaaf je er wat van af.:D

In mijn zoektocht naar een vlak vandiktebank uiteindelijk ook bij de felder group en zodra er ruimte beschikbaar is dan staat deze boven aan. Prijs technisch vind ik het een sterk product. Weet niet of ze soms in de aanbieding komen maar ga het zeker volgen.
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Mooie machine ! Wordt ik weer zo hebberig van... Door wat tegenvallers staat de bankrekening (en mijn vrouw...:rolleyes:) momenteel geen enkele investering meer toe :( Voordeel: kan ik wel lekker vaak en lang dromen over mijn - steeds langer wordende - wensenlijst... ;)
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Heb ik bij felder kunnen merken, als je niet schaaft en de afzuigen aan hebt staan dan maakt de lucht verplaatsing meer geluid dan de machine. Ze vertelden dat sommigen een lamp bij de machine plaatsen die brand wanneer ze draait om ongevallen te vermijden. Want je kan het niet zien of horen.

Nou, hij is wel stil, maar ook weet niet zo stil dat je niet in de gaten hebt dat ie draait...

En ja, de afzuiger maakt - zeker bij nullast van de Hammer - aardig wat geluid, maar ja, dat was dan ook een 2e handsje voor een leuk prijsje; je kan niet alles hebben voor dat geld... Verder werk ik altijd met gehoorbeschermers dus in de praktijk voldoet e.e.a. prima.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik heb ook systematisch oorkappen op tijden het werken, ik ben vooral bezorgd voor de buren. Nog nooit klachten gehad, maar de huizen kom steeds dichter bij de boerderij. Als ze klagen kan ik altijd zeggen dat ik stop en de week erna 400 varkens zet in de plaats. Benieuwd naar wat ze het liefst hebben!

Bij Felder gebruikten ze een RL200 denk ik die verplaatst wel genoeg lucht om de schaafbank te dempen.
 

Woruta

Actieve deelnemer
23 mei 2013
393
0
Haarlem
Een brutale vraag, maar wat kost zo'n machientje eigenlijk? Dan kan ik daar mijn wederhelft langzaam op voor gaan bereiden... ;)
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
@waruta langzaaam op voorbereiden/ overtuigen .....gaat je niet lukken , eeeeuhh een bloemetje....... ook kansloos met hypnose gaat het waarschijnlijk veeeeel beter (hoop ik ) :p
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Een brutale vraag, maar wat kost zo'n machientje eigenlijk? Dan kan ik daar mijn wederhelft langzaam op voor gaan bereiden... ;)

Alles bij elkaar (machine, silent as, tafelverlenging en transport inrichting) was ongeveer 2500 euro ex BTW; daar ging dan nog iets van 250 euro "winteraktie" vanaf...

En eh, de aanval is de beste verdediging; gewoon zeggen wat je van plan bent tijdens een opgeleukt dineetje in een gezellig restaurantje ...;););)
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
@waruta langzaaam op voorbereiden/ overtuigen .....gaat je niet lukken , eeeeuhh een bloemetje....... ook kansloos met hypnose gaat het waarschijnlijk veeeeel beter (hoop ik ) :p

Ik doe het altijd heel anders. Op de vraag "Wat kost dat allemaal ?" antwoord ik een fors hogere dan de daadwerkelijke prijs.

In dit voorbeeld zou ik bijv. zeggen € 3.500,= excl. BTW. Als de normale kleur weer een beetje in haar gezicht is teruggekomen, zeg ik vervolgens: "Nee hoor, geintje. Het is maar (... :rolleyes:) € 2.500,= excl. BTW en ik krijg daarbovenop ook nog eens € 250,= korting. Paradoxale psychologie zeggen ze wel eens... hahahaha.
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Ik doe het altijd heel anders. Op de vraag "Wat kost dat allemaal ?" antwoord ik een fors hogere dan de daadwerkelijke prijs.

In dit voorbeeld zou ik bijv. zeggen € 3.500,= excl. BTW. Als de normale kleur weer een beetje in haar gezicht is teruggekomen, zeg ik vervolgens: "Nee hoor, geintje. Het is maar (... :rolleyes:) € 2.500,= excl. BTW en ik krijg daarbovenop ook nog eens € 250,= korting. Paradoxale psychologie zeggen ze wel eens... hahahaha.

Toen ik dit draadje in samengevatte vorm aan mijn vrouw voorlas reageerde ze met maar 1 woord: Trollbeads........................!!!!!
(denk d'r om: ze zijn er in zilver, maar (veel erger) ook in goud....)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.