Gunther stelt zich voor

Gunther

Nieuw lid
18 apr 2014
1
0
Antwerpen
Hallo allemaal,


Mijn naam is Gunther en ben woonachtig in het Antwerpen.


Van opleiding ben ik grafisch vormgever. Ik heb ongeveer 10 jaar in het grafische gewerkt en ben daarna geswitched naar de IT. Vandaag ben ik werkzaam als project manager in ERP (Navision) implementaties.


Het houtvirus zit al een paar generaties bij mij in de familie (meubelmakers, parketeurs, ...). Maar het heeft toch nog wat jaren geduurd alvorens ik er door besmet werd. Hoewel ik van kindsaf altijd al meehielp met schaven, zagen, ... merkte ik toch dat mijn kennis om zelfstandig een meubel te maken vrij weinig was. Daarom was ik begonnen met een opleiding meubelmaken en toen was de besmetting pas echt toegeslagen. Naast het abstracte IT gebeuren is het concreet bezig zijn met hout van tijd tot tijd echt een verademing.


Mijn interesse gaat vooral uit naar ambachtelijk houtwerk, met name meubelen en speelgoed.
Vandaag werk ik vooral in het atelier van mijn vader waar ik een Robland combiné, een freesmachine, een langgatboor en diverse handmachines tot mijn beschikking heb. Maar m'n wens is toch een atelier op fietsafstand van waar ik nu woon met een aantal gelijkgestemde zielen waar ik machines en kennis kan delen.

Groeten,
Gunther.
 

educes

Actieve deelnemer
12 dec 2013
44
0
Beste Gunther,

Ikzelf ben ook uit de regio Antwerpen (Duffel) en volg 'n eerste jaar houtbewerking.
Het bevalt me enorm en het kriebelt om buiten te lessen e.e.a te maken, maar voorlopig nog zonder al te veel deftig materiaal.
Ik speel ook met het idee om met enkele mensen op termijn een werkplaats en kennis te delen.
Als er iemand weet heeft van bestaande concepten binnen Antwerpen hoor ik het graag.

Groeten,

Eli
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.