Scheppach handleidingen voor TSE-300 en HSE-260

Rob B

Actieve deelnemer
28 mei 2011
26
1
Ben sinds iets meer dan een week nu in het bezit van een schitterende HM2 vlak- en vandikte bank van Scheppach. En tevens heb ik een LBE-16 langgatboorhulpstuk hierbij aangeschaft.

Vandaag heb ik het freeshulpstuk TFE-30, de slijpinrichting HSE-260 en het schuurhulpstuk TSE-300 weten te bemachtigen.

Via scheppach heb ik de handleidingen van de HM-2, de LBE-16 en de TFE-30 toegemaild gekregen, maar hun gaven aan dat ze geen handleidingen hadden voor de HSE-260 en de TSE-300.

Is er iemand die weet waar ik ze kan vinden, of is er iemand die ze zelf heeft en door zou willen sturen, dan hou ik me aanbevolen.

Alvast bedankt,

Rob
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Ik zit toevallig ook naar een dergelijke combinatie te kijken.
Momenteel ben ik erg druk in de werkplaats (de hobby gaat steeds meer op werk lijken ;) ), met als gevolg dat het een steeds grotere chaos wordt. Nu heb ik allemaal losse machine's waarbij met name de freesmachine en de vlakvandikte bank toch vaak van plek moeten wisselen, wat best tijdrovend is.
Is die schappach combi handig in gebruik?
En dan bedoel ik met name het ombouwen van vlakvandikte naar frees.
En wat is de kwaliteit van de frees. Is hij wel stabiel genoeg om behoorlijke profielen te maken? (ik maak veel paneeldeurtjes)
Een langgatboor en schuurmachine zal ik niet gebruiken.
(een combinatiemachine met zaag is voor mij geen optie. Dat past er gewoon niet in, en bovendien gebruik ik de zaag zoveel dat die gewoon steeds paraat moet staan.)

gandel
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
@Bob, ik heb in ieder geval de TSE 300 handleiding voor je, veel wijzer wordt je er niet van maar goed hij zit bij deze reactie als PDF. Ik zal nog even in mijn archeif zoeken naar de HSE-260.

@Gandel, ombouwen van de machine naar frees kan in een paar handgrepen, zeg binnen 2 tot 3 minuten als je het paar keer hebt gedaan. Het is een flin zwaar deel (kilo of 20) dus even zeulen aar wel goed te doen.

Je kunt er prima profielen mee slaan voor kastdeurtjes, echter wel met beleid dus evt in 2 doorgangen. De machine is in beginsel net zo stabiel als de stationaire Scheppach frees. Belangrijkste delen van de frees zijn identiek alleen zitten die delen niet in een frame maar hangen ze aan de vandiktebank. Voor beperkte ruimte en beperkt gebruik is dit een prima en goedkope oplossing. Wel de nieuwe kopen met verstelbare aluminium frees geleider en niet de oude met de houten aanslag platen. Van die oude heb je echt heel stuk minder pret.

Attached files Scheppach - Handleiding - TSE-300.pdf (451.2 KB)
 

Rob B

Actieve deelnemer
28 mei 2011
26
1
@Scheppie: Bedankt voor de moeite, mocht je de HSE-260 manuall nog vinden in de archiven dan graag.
oor wat betreft de TSE-300, deze handleiding was ook de minste van mijn zorgen, de HSE-260 lijkt me wat zinniger. Maar ach, zo heb ik dadelijk wel alle handleidingen van alle apparaten van Scheppach die ik heb. Toch wel zo handig.

Nogmaals bedankt
 

Rob B

Actieve deelnemer
28 mei 2011
26
1
Inmiddels heb ik, door contact op te nemen met een verkoper op MP die zelf een HSE-260 te koop heeft staan, de hand weten te leggen op een kopie van de handleiding.

Om andere zoekende te helpen heb ik deze dan ook hier toegevoegd.

@Scheppie: bedankt nogmaals voor de handleiding voor de TSE-300, de zoekactie naar de handleiding is hierbij niet meer nodig.

Rob

Attached files HSE-260.pdf (732.4 KB)
 
  • Leuk
Waarderingen: Haan

tjakko

Nieuw lid
13 feb 2011
22
0
Handleiding.
Beste Rob, kijk eens op de volgende link voor de gebruiksaanwijzing voor jouw scheppach-machines;
www.hk-scheppach-shop.de
Hier heb ik namelijk de gebruiksaanwijzing gevonden voor mijn Hm2 combi-machine.

Tjakko
 

PDM

Nieuw lid
14 aug 2011
1
0
Beste Bob,
Ik kan u niet helpen met de door jouw gezochte handleidingen, maar zelf ben ik op zoek naar de handleiding van de TFE30. Ik heb begrepen dat jij ze via Scheppach hebt ontvangen. Zou het mogelijk zijn me een kopie te mailen?
Mvg,
Pieter
 

Pwiggy

Actieve deelnemer
18 dec 2013
51
3
Heiloo
Beste Bob of Pieter,

Kunnen jullie de handleiding voor de TFE30. ook mailen, of delen?

Kan hem verder nergens vinden

mvg
Patrick
 

Arvid

Nieuw lid
23 nov 2012
12
1
Goedendag

Ik wil jullie bedanken voor alle tips over Scheppach.
Ik ben vandaag geslaagd voor een Scheppach HMC 2600 11in1
met alle onderdelen en de gebruiksaanwijzingen.
Als ik iemand ermee kan helpen probeer ik ze te laten scannen.
groeten Arvid
 

Arvid

Nieuw lid
23 nov 2012
12
1
Hoi Rob
De handleiding TSE 300 Schuurhulpstuk heb ik voor je ik weet alleen niet hoe ik hem op het forum krijg.
als je me een mailtje stuurt stuur ik hem door.
Als jij er wel handig mee bent wil ik je vragen of ik de anderen ook door mag sturen zodat jij ze misschien op het forum kunt plaatsen.
Ik heb de handleiding van:
Scheppach HMC 2600 schaafbankmachine
Scheppach KSE 250 cirkelzaagstuk
scheppach TFE 30 tafelfreesinrichting
Scheppach HBS 32 H+M / HBS 32 vario / BSE 32 lintzaag
scheppach LBE 16 boorinrichting voor lange gaten
scheppach DE 175 houtdraaihulpstuk
scheppach LSE 600 bandschuurinrichting
scheppach TSE 300 schuurhulpstuk
scheppach aandruk-inrichting
scheppach HMC 2600 rij-inrichting
scheppach HA 2600 afzuiginstallatie

Ik heb in PowerPoint met knip en plakwerk de andere talen in de gebruiksaanwijzing verwijderd zodat het allemaal wat overzichtelijker is een minder dik.
groeten Arvid
 
  • Leuk
Waarderingen: afc

lkergoeve

Nieuw lid
9 jul 2015
1
0
Beste Arvid,
ik ben nieuw op dit forum en heb dus een hoop leesachterstand, elke keer kom ik weer wat nieuws tegen, zo ook jouw bericht van nov.2012.
Ook ben ik een Scheppach volgeling en gebruik al 20 jaar meerdere machines en probeer de ontbrekende als gebruikt aan te vullen.

Een probleem zijn de ontbrekende handleidingen.
De vraag is: kun je mij de volgende handleidingen doormailen (henk.bitterling@versatel.nl) : TFT 30 tafelfreesinrichting
HBS 32 vario lintzaag
LBE 16 langgat boorinr.
Je doet mij hier veel plezier mee en als er kosten bijkomen dan hoor ik dit van je.
Alvast bedankt, lkergoeve
 

Tofke

Nieuw lid
28 aug 2016
2
0
Beste allen, als nog iemand de handleiding
Van de tfe30 ter beschikking heeft... Zeker geïnteresseerd. Weet niet hoe de aandrijving in orde te krijgen. Beste groeten
 

Tofke

Nieuw lid
28 aug 2016
2
0
Al een oude post maar toch... kan je me de handleiding van de tfe30 doorsturen Aub?
 

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
Even een lekker oud draadje bovenhalen,
Ik zit namelijk met het volgende probleem: ik heb deze week een HMC2600 gekocht en daar zat een TSE300 schuurhulpstuk bij. Helaas hadden ze de schuurschijf zelf biet meer in bezit (machine van opa geweest enzo...)
Mijn vraag nu dus of er misschien iemand zo'n schijf heeft? Als ik die over kan nemen, perfect, maar in eerste wil ik om de maten ervan vragen om hem zelf te maken (of laten maken). De belangrijkste maat vind ik de afstand tussen de schijf en de machine, de rest is redelijk voordehandliggend denk ik.
Mocht iemand dit voor mij hebben, fantastisch en hartelijk dank alvast.
Gr, Ferry
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Ferry, Die kun je makkelijk meten. De schijf zit namelijk in het aandrijfdeel waar alle aanbouwdelen door worden aangedreven. Als je het deel op de machine zet, en je legt een lat over het gat waar de schijf normaal inzit en je meet de afstand van die lat tot de aandrijf schijf in de HMC2600 dan weet je hoe dik je schijf moet zijn. De diameter is 300mm.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.