Gutsen slijpen

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
Hallo,

Ik heb dit topic al een keer aan gemaakt toen had ik gezegd dat me leraar me er al mee hielp maar die werd een week daar na ziek en is niet meer opschool geweest dus vraag ik het nog een keer.

Ik heb een vijfdelige nooitgedacht gutsen set en die moet ik slijpen.

Ik kan bijtels en zo allemaal wel slijpen alleen deze hebben een inwendige vouw dus hoe moet ik deze doen.

Zo zien ze er uit alleen dan nog helemaal nieuw.

Bekijk bijlage 6051

Ik kreeg de tip om het op de zijkant van me slijpwiel te doen maar dit likte niet met een goedkope bijtel dus doe ik liever niet met de nooitgedacht.

En ik zie vaak dat mensen na het slijpen hun bijtels helemaal polijsten op het snij oppervlak waar voor is dit nodig? Is dit inplaats van wetten of zo iets?

Gr. Jordi
 

TiMmEr-JaN

Actieve deelnemer
8 mrt 2013
195
0
Groningen
ik heb ergens gelezen... dat er in Utrecht een slijper zit... heeft een bedrijf en slijpt voor een paar euro je beitels... stomp opsturen...en scherp weer ontvangen...
Misschien dat iemand hier nog weet wie dat is....
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Neem een ronde stok met dezelfde binnendiameter als de buitendiameter van je guts. (iets kleiner werkt vaak beter Vervolgens vouw je een stuk schuurpapier om de stok. Hiermee kan je de guts slijpen. Als de guts beschadigt is kun je het beste grof beginnen korrel120, is hij niet beschadigt begin dan met korrel400 schuurpapier. Je kan de guts dan zo fijn slijpen als je zelf wil.
Let er bij het schuren op dat je de stok recht heen en weer haalt zodat je snede "recht" wordt en niet stomp.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Gr,
Rik
 
  • Leuk
Waarderingen: mariol

Prima-Saïma

Nieuw lid
3 jul 2014
4
1
Het houten blokje met geel 'krijtje' van Flexcut is voor mij niet meer weg te denken! Hier hou ik alles echt vlijmscherp mee!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.