Screw Advance Box-Joint Jig

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Goedemorgen allemaal,
Allereerst excuses voor de verschrikkelijke titel, ik breek er zelf mijn tong over.
Mijn vraag:
Heeft iemand van jullie ervaring met dit project van Matthias Wandel? (http://woodgears.ca/box_joint/jig.html)
Lijkt mij leuk om te maken en best handig.
Het enige waar ik geen zicht op heb is de "metalen hardware" die je nodig hebt.
De schroeven en bouten zullen geen probleem zijn, maar de kogellagers, bijpassende draadstaal en T-nuts?

Kortom, ik hoor graag of iemand ervaring/advies of mening hierover heeft.

Vriendelijke groet,
Hans
 

Zjerardo

Actieve deelnemer
10 mrt 2014
48
0
Voor kogellagers kan je best eens gaan kijken bij een skate/skeelershop voor gebruikte exemplaren. Deze worden altijd allemaal tegelijk vervangen dus er zitten vrij veel goede tussen en kan je echt voor een heel klein bedrag meekrijgen (of zelfs gratis).

Die T-nuts noemen hier inslagmoeren, zelf ook achter gezocht voor een ander project maar ik heb toch maar een gewone moer met epoxy ingelijmd. Lijkt me veel steviger.
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Dank voor de adviezen.
Mocht er iemand ervaring hebben met het maken van deze "jig" dan hoor ik dat graag.
 

zephyr

Nieuw lid
15 sep 2011
19
0
T-nuts worden in het nederlands slagmoeren genoemd, kan je gemakkelijk online vinden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.