Welke assortimentdozen/opberg systeem gebruiken jullie?

Barktus

Actieve deelnemer
29 dec 2019
77
0
Beste mede houtbewerkers,

Vele van jullie zijn waarschijnlijk bekend met een opbergsysteem voor assortiment boxen. Er zijn veel kant en klaar systemen en het meest bekende is waarschijnlijk het Sortimo systeem wat onder andere gebruikt wordt door Adam Savage. Nu is een dergelijk systeem van Sortimo behoorlijk aan de prijs, waardoor ik ben gaan kijken wat de alternatieven zijn.

55-38550-toolboxes-1430167660.jpg


Al snel kom ik uit bij de opberg boxen van Stanley, in dit geval ook met los uitneembare bakjes. De prijs varieert tussen de 20 en 30 euro afhankelijk van de diepe en ondiepe versie. Als je er daar 10 of meer van nodig hebt, dus alsnog een dure gelegenheid.

stanley-1-97-519-professionele-organizer-fatmax-ondiep-klium.jpg


Via youtube zie ik een assortimentbox die er veel op lijkt, namelijk van Harbor Freight. Maar daarmee helaas niet verkrijgbaar in Nederland. Ecotools biedt een alternatief van 13 euro. Maar voor 7 euro meer heb je dan de veel stevigere variant van Stanley.

Mijn vraag aan jullie is:
Wat voor opbergsysteem/assortimentboxen gebruiken jullie?
Laat ze hier zien en inspireer anderen, die vast ook eens tegen dit probleem zijn aangelopen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Ik heb vooral metalen koffers. Van diverse merken. Elke keer dat er weer een plastic assortimentdoos kapot gaat koop ik er een metalen voor. Tegenwoordig bij toolstation. Kosten volgens mij iets van 30 euro met bakjes. Ik heb ook ladenkasten waar ze in passen. Van sortimo, die zaten vroeger in mijn bestelwagen en een zelfbouw onder mijn werkbank voor 15 koffers.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Ik denk dat het belangrijk is om te weten wat je erin wilt opslaan en hoe je de boxen wilt bewaren.
Ik heb ook de stanley en deze werken goed als het niet te zwaar wordt en of te klein bij vertikale opslag.(gaan b.v. Spijkertjes tussen deksel en bakje zitten en in andere bakjes.
Bij horizontale opslag geen probleem.
Er is ook nog een zwaardere uitvoering van Stanley.
Je kunt ook even kijken waar je ze koopt, want er kan behoorlijk wat prijsverschil zijn.
 

Rt058

Actieve deelnemer
26 feb 2017
79
8
Leeuwarden
Ik gebruik de M-box met assortimentdoosjes van Makita, aangezien ik ook de accuboor en slagschroevendraaier in een m-box heb. Die klik je dan makkelijk aan elkaar en heb je alles bij je. (Meestal)

Ik heb ook weleens wat van blucave gezien, modulair systeem. Zag er wel goed uit.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ik heb de assortimentsdozen van HBM. Dit zijn dezelfde als die ecotools verkoopt, maar dan voor 7,99 per stuk.

Zoek op youtube maar eens op "harbour freight storage" om ideeen op te doen. Dat zijn dezelfde boxen, maar in het geel. HBM en ecotools hebben alleen de rode kleur.

Ik heb er nu zelf 12 stuks van en ga er binnenkort nog 10 bestellen.
 

karangetang

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
328
3
Zeist
Ben benieuwd waar jullie hier mee komen ...

Ik heb eigenlijk een gloedhekel aan die plastic sooi die er in de winkel mooi uit ziet maar thuis niet goed functioneerd.
onhandige sluitingen , na een week vol stof door statische elektriciteit ...

Ik heb nu gewoon wat houten laden met daar in 100 tal van die kleine gekleurde rechthoekige bakjes bakjes die ik van ecotools kocht . Dat bevalt best wel goed
heb ik het nodig dan pak dat bakje uit de lade . Een voordeel van dit modulaire ( 5 cm maat) is ook: je kan de boel iedere kan keer herschikken zonder dat je schroefjes de ringetjes etc in een ander bakje hoef te doen . Het zijn (zo op het eerste gezicht trouwen de zelfde bakjes al ik aantrof in de festool containers )
Maar ....Helaas hebben ze die niet meer want ik zou er zo nog 100 in div maten bij willen hebben.

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzbakjes.jpg
Ook hier te koop maar hemeltje lief wat een prijs bijna 1 euro voor het kleinste bakje


http://www.biermans.nl/artikel/inri...sortimentsdozen/inzetbakje-rood--101-wesma-ce


Aanvulling


zoeken op "ïnzetbakjes" dan klik op afbeeldingen

toch nog gevonden bij ecotools

kleinste bakje nu oranje voor 30 cnt das te doen

https://www.ecotools.nl/los-bakje-o...guB5sxMrOFG6qsrybYEpa8BdXC6ZhQuIaArdFEALw_wcB
 
Laatst bewerkt:

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
@karangetang Losse bakjes kun je ook bij Auer kopen. Heel wat goedkoper en ook modulair.

Aanvulling: ik heb ook een hele zooi Festool-bakjes in twee grote laden met de meestgebruikte schroeven en dergelijke. En wat sortainers en ander opslagspul van Festool/Tanos. Aangeschaft voor ik bij eerder vermelde firma terechtkwam.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.534
254
Zoals Jelmer zegt...kijk eens bij de HBM. Een zeer groot assortiment en goed betaalbaar. Zelfde geldt voor de Action.
Tis maar net wat je budget is, wat je er voor over hebt en welke eisen je stelt.

Die van mij draag ik al 13 jaar plat omdat idd soms dingetjes tussen het deksel komen en/of de deksel te bol gaat staan.
Om op te bergen prima. Elka dag op klus...niet zo handig en moet je duurdere kopen.
 
Laatst bewerkt:

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Hier ook Auer, erg tevreden over! Nadeel is dat je er nooit genoeg hebt....
 
Laatst bewerkt:

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Ik gebruik Raaco Assorter, CarryLite en sinds kort Festool Organizer M.
Die met losse bakjes zijn altijd handiger! Om regelmatig e.e.a. te herorganizeren of los mee te nemen.
144568.jpg
bbeee550-56dc-11e9-80fa-005056b31774_1600_1066.jpg
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Stanley Sortmaster in twee maten. Sortmaster groot (BxDxH) 430 x 350 x 90, nu zes stuk in gebruik voor schroeven, moeren en ringen, freesjes etc. De viervoudige vergrendeling maakt dat de deksels ook bij veel schroeven dicht blijven en je niets alles door elkaar hebt.

En de kleine variant voor electra en fiets spullen

De twee andere dozen die ik had heb ik inmiddels weggedaan.
 

Bean

Actieve deelnemer
16 okt 2012
82
8
Gelderland
Ik heb een aantal Alutec assortimentsdozen, koop bij Conrad nr.820693. Geen problemen met kleine onderdeeltjes die tussen deksel en doos zitten, maar de sluiting van de dozen is niet super. Aan de andere kant is het wel handig dat ze per vier in een houder zitten. Die neem je makkelijk mee.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Ik heb ook een aantal dubbel en drielaags bakken, omdat die in mijn bedrijfswagen inrichting zaten. Maar die zou ik nu niet meer kopen. Voor licht spul gaat het wel, maar met ijzer er in moet je altijd een beetje klooien om die treetjes uit de koffer te krijgen. Nu koop ik alleen nog enkel laags bakken.
 

Barktus

Actieve deelnemer
29 dec 2019
77
0
Wow, wat een hoop reacties! Tof om te lezen en te zien wat iedereen gebruikt. De boxen van HBM lijken inderdaad dezelfde als Harbor freight te zijn. Maar de optie van Auer is ook erg mooi!

Zelf wil ik een soortgelijk opbergrek maken zoals op de volgende video. Met name het schap waarin je een assortiment doos zet die je dan gebruikt, vindt ik een erg handige toevoeging.

 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.