Krom vuren

schapie1978

Nieuw lid
21 apr 2016
16
0
Dag allen,

Mijn eerste post op dit forum :) Ik ben een absolute beginner en heb tot op heden alleen wat kleine kistjes gemaakt, geinspireerd door die handgezaagde zwaluwstaartverbindingen van Paul Sellers. Maar mijn werktafel is niet heel stabiel, dus ontstond het idee om een werkbank te gaan maken (ook Paul Sellers stijl). Maar, de vuren balken die ik ervoor gekocht heb krijg ik niet vlak genoeg geschaafd om aan elkaar te lijmen. Nou zijn dit balken van de Gamma, dus ben ik even gaan kijken bij Pontmeyer, maar daar was het niet veel beter.

Wie heeft er tips voor bijvoorbeeld een zaak waar de houtkwaliteit beter is, of om die balken toch zo vlak te krijgen dat ik ze kan lijmen?
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Dit heet een Pleonasme.

net als groen gras, scherp mes en krom vuren :)

Vuren is gevoelig voor zijn omgeving en zal altijd werken, krom trekken en torderen
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Vuren van de bouwsuper is meestal niet zo best, je moet dan echt de beste planken/balken eruit zoeken.
Hier is een overzicht van houthandels die worden aanbevolen door de mensen op dit forum; http://www.woodworking.nl/showthread.php?2290-Overzicht-houthandels&highlight=houthandels
Als je goedkoop uit wilt zijn kijk dan op mp voor eettafel gratis afhalen of voor weinig geld.
Dan heb je niet de lol van het zelf bouwen maar kost je weinig.
Je kan dan ook op de eettafel een werkbank maken, dan heb je in ieder geval een lekker werkblad en daarna zet je de tafel weer op mp bij gratis afhalen als je klaar bent.
Of je gebruikt alleen het blad en de poten maak je zelf of andersom, kortom allerlei mogelijkheden.

Om nog even in te gaan op Sang z'n opmerking, alle hout werkt maar belangrijk is dat je na de bewerkingen snel erna gaat verlijmen