bureautafel

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Hoi,
ik had in gedachten om een nieuwe bureautafel te maken uit gerecupereerd eik (of dergelijke). Hier een linkje met hout te koop: http://www.kapaza.be/nl/vloeren-en-tegels/stijgerdelen-massief-frans-eiken-40-mm-dik-80977686.htm

Nu weet ik niet goed hoe ik dit maak. Feitelijk wil ik gewoon een tafeblad waar ik metalen poten onder zet. Niet moeilijk, maarja. Ik ga uit van het volgende plan:
- tong en groef in de planken maken
- met dwarsplanken onderaan alles vastzetten
- schaven, nabewerken
- hout oliën, zo nodig

Wat ik niet zo goed begrijp, is hoe je omgaat met defecten in de planken, en het verbinden van de planken. Verdeel ik de planken op in kortere stukken, zodat er geen defecten in zitten? Volgens vaste lengte, of gewoon volgens nodig? Hoe mooi zullen de naden tussen de planken zijn?
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Laatst wel een stoere tafel gezien. gewoon een frame van flinke stalen L profielen. Er werden gewoon losse planken in het kader gelegd, flinke dikke planken dat dan ook weer ;-). Ik vond het heel mooi werken het idee.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.