alles met de hand

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
Fantastisch!
Erg leuk gemaakt. Best wel leuk om te zien hoe deze man zonder stroom werkt. Een project waarvan je terecht kan zeggen dat je er veel energie hebt ingestoken!
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.760
146
Rotterdam
Wauw, wat een fantastisch filmpje.
Als zijn kledingkeuze chronologisch is, is hij hier twee jaar mee bezig geweest. :D

Die hand-kolomboor machine is te gek! Waar vind ik zoiets? of heeft Mathias Wandel er al een gemaakt?
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Die hand-kolomboor machine is te gek! Waar vind ik zoiets? of heeft Mathias Wandel er al een gemaakt?

Hé Ray
Is een uitvergroot model van een stoeltjesboor, alhoewel, die is twee hands bediend.Ik heb hem in de werkplaats van Roy Underhill op de achtergrond wel eens zien staan. Of Mathias er al een heeft gemaakt weet ik ook niet. Hij is me net weer een beetje TE .

hg Hugo

Even opnieuw gekeken:
In this video I build a dog sled inspired by the Sochi, Russia Winter Olympics. This project took 40 hours over my 2 week Holiday break. I lost also 7 lbs (3 kg's) during this time.....
 
Laatst bewerkt:

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.760
146
Rotterdam
I lost also 7 lbs (3 kg's) during this time.....
Is wel wat voor mij. Intensief klussen en ook nog eens afvallen :D

Ik heb Runtastic op mijn Iphone, en af en toe ren ik eens een rondje.

En dan tijdens het vlakken van een plank Essen met een houten rijschaaf, als het zweet drie lagen dik op mijn rug staat, krijg ik dan een berichtje van Runtastic: "Come On, Move More!"
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.760
146
Rotterdam
Ik heb al een beetje op e-bay zitten kijken, maar ze zijn nog best duur. En alleen in USA verkrijgbaar.

Maar het ziet er wel heel gaaf uit om aan je muur te hebben hangen.
Zelfs in de woonkamer!

O, nee. Van de regie krijg ik te horen dat het in de woonkamer niet niet mooi is.........
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Ik heb Runtastic op mijn Iphone, en af en toe ren ik eens een rondje.

En dan tijdens het vlakken van een plank Essen met een houten rijschaaf, als het zweet drie lagen dik op mijn rug staat, krijg ik dan een berichtje van Runtastic: "Come On, Move More!"

Dan plak je met dubbelzijdige tape die phone op je rijdendeschaaf :p
(koop dan een stalen versie, das minder zwaar schaven :p :p :) )
 
Laatst bewerkt:

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtig filmpje, zeer van genoten! Als filmpje mooi, maar alle handvaardigheid is zeer de moeite waard. Zo'n handgedreven kolomboormachine is een prachtig apparaat, ook voor in de kamer. Heb er 1 gezien met automatische voeding, elke paar omwenteling tikte het ding de boorspindel iets naar beneden. Werd nog steeds gebruikt voor boren in rvs.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.