Ecotools niettacker

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Heeft er iemand ervaring met de niettackers van Ecotools?
Het type 80 is wel erg goedkoop in vergelijking met de bekende merken, vraag me af of het voor die prijs nog een beetje degelijk kan zijn?
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Die had ik al gevonden, maar dat gaat niet over een niettacker en de recenties staan niet gelinked.
Zou graag wat meer ervaringen horen over de tackers van Ecotools van mensen die ze ook daadwerkelijk hebben gebruikt, links zijn uiteraard ook welkom!
 

pme001

Actieve deelnemer
25 apr 2010
181
1
www.houtdraaiatelier.nl
Ik heb een T nagel tacker en een combi tacker van ze.
Met de T nagel tacker heb ik meer dan 2000 nagels van 50 en 64 mm verschoten zonder problemen.
De combitacker gebruik ik wat minder vaak, maar heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Ik denk dat de Ecotools tackers behoorlijk veel waar voor het geld bieden.
De rest van hun spullen heb ik ook niets over te klagen (Zaagbladen/frezen/spiraalboren/torx bitjes)
Maar je kan natuurlijk geen Gedore/Festool/Bosch blauw/CMT kwaliteit verwachten voor die prijzen.
 
Laatst bewerkt:

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Klinkt op zich niet verkeerd. Ik heb een tacker nodig voor het nieten van bouwfolies en vond een investering van 150-200 euro nogal veel voor beperkt gebruik. Dan klinkt 25 euro beter, maar daan moet het geen dood gewicht in de kast blijken, anders liever wat meer uitgeven.
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Vind je een slagnieter of een handnietmachine daar voor niet makkelijker, geen gedoe met een luchtslang?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.912
2.535
Ik gebruik de da stripnailer voor haast al mijn werk. Heeft al tienduizenden, misschien wel honderduizend nagels geschoten meest 50 of 63mm. Er zit nog steeds dezelfde slagpen in. Zorg voor een goede luchtbehandelingsunit, met waterafscheider en olienevelaar en je kan er jaren plezier van hebben. Ik geloof niet zo in grote kwaliteitsverschillen tussen de meeste tackers, volgens mij zit het verschil meestal in de naam en komen ze uit dezelfde fabriek in china. De slagpen is vaak het eerste wat stuk gaat, en voor de prijs van een slagpen van een dure tacker koop je in wijk een complete machine. Ze verkopen ook losse slagpennen voor hun machines.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Ik vind handmatig nieten voor grote oppervlaktes niet handig, als je met een grote lap folie bezig bent is het erg prettig dat een simpele vingerbeweging en weinig kracht de boel gelijk vast zet. Gaat met handmatig niet lukken en je niet de boel ook lekker vlot af. Voor een klein oppervlak binnen heb ik een handapparaat, maar dat gaat niet fijn werken buiten met wat wind.
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Ben ik het niet mee eens, met een slagnieter heb je meer bereik en ben je niet meer kracht nodig dan met een pneumaat, maar zo heeft ieder z'n voorkeur denk ik:)
Denk dat zo'n pneumatisch nietapparaat wel handig is bij het aanbrengen van kunststof schroten ed.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Zo'n slagnieter werkt prima als je je handen vrij hebt en de ruimte hebt om te slaan, maar dat is niet het geval bij de werkzaamheden die ik voor ogen heb. Er is simpelweg geen ruimte om te slaan en met een tacker kun je dan makkelijker uit de voeten.
Ik vind het verschil niet dusdanig dat ik er al teveel geld voor over heb, maar 25 euro is niet veel, maar dan moet het apparaat natuurlijk wel functioneel zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.