plankje voor vrouw haar "Grieks antiek"

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Ach het is maar heel eenvoudig geworden, maar ik heb er met plezier aan gewerkt.
(Eikenhout)
(ik moet wel even om koperen schroeven zoeken)

plankje Anneke.jpg
 

WR1944

Oud hout
Dit Grieks antiek is, als het goed is, een door musea gecertificeerde kopie van een origineel. Op onze reis naar Kreta ontkom je er gewoon niet aan. Vooral als je vriendin hevig is geinteresseerd in archeologie.

Wat me leuker had geleken was een console waar Griekse elementen als van tempels of decoraties er van zouden zijn verwerkt in het geheel.

Hier wat inspiratie voor een volgend Grieks project.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Greek_temple
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Wat me leuker had geleken was een console waar Griekse elementen als van tempels of decoraties er van zouden zijn verwerkt in het geheel.

Ja en nee. Ik heb van mijn vrouw (keramiste) geleerd dat de presentatiemiddelen niet moeten gaan vechten om de aandacht met het gepresenteerde. Zo terughoudend mogelijk vormgeven, en daar moet ik haar eigenlijk wel gelijk in geven.
 

WR1944

Oud hout
Ja en nee. Ik heb van mijn vrouw (keramiste) geleerd dat de presentatiemiddelen niet moeten gaan vechten om de aandacht met het gepresenteerde. Zo terughoudend mogelijk vormgeven, en daar moet ik haar eigenlijk wel gelijk in geven.

Wie zegt dat jouw bijdrage ook niet gepresenteerd mag worden? ;-)

In jouw geval zou ik alles dat boven de plank uitsteekt weggelaten hebben. Alleen een plankje en een simpel verticaal deel er onder om het tegen de muur te schroeven.
Wij hadden een soort van plafondhoge kastenwand in letterbakstijl met vakken van 30 cm vierkant. Eén vak werd ontruimd en voorzien van een lampje om het spul te showen.
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Ik heb bewust gekozen, om niet meer "Grieks antieke"elementen in huis te nemen. Al helemaal niet, omdat ik denk, dat de vaasjes wel eens naar zolder zullen verhuizen.
Het plankje moest dus een beetje tijdloos zijn, en aansluiten bij de rest van het interieur. (koloniale stijl)
Daarbij komt, ik wilde het me ook niet te gemakkelijk maken en de nieuwe lintzaag eens goed uitproberen, en ervaring opdoen. Ik heb de lintzaag alleen nog gebruikt voor het zagen van stammetjes enz. voor het draaien.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.