krankzinnige stoelen en af en toe een kast..

Vondeling

Nieuw lid
28 jan 2014
9
0
voor de kast -eigen ontwerp,- ben ik hier vers aangeland met in m'n kontzak een paar lekenvragen


mijn enige houtkennis dateert uit het eind van de vorige eeuw(meegekregen aan A.I.V.E #20 jaar gelee,overigens niet afgemaakt maar dit terzijde)



helaas ik kan mijn vragen nagenoeg niet afdoende formuleren zonder inzichtelijke illustratie,mijn schetsen


dit opbergmeubel is eigenlijk is een kolom van bouwstenen die stuk voor stuk "verkapt" laderuimte bieden

er is nl.geen behuizing (of traditionele CHEST) waarin schuiflades hoofdzakelijk een teruggetrokken bestaan leiden

wat je ziet zijn de elementen ,die als bouwstenen.. althans,zo het lijkt t, in verband
op elkaar gestapeld zijn tot een manshoge zuil

om & om 'van elkaar af'' kun je ieder element ertussenuit schuiven en er inhoudelijk mee doen wat je wilt

enfin ,ik laat t hier even bij

wellicht vind ik hier 1 enkele geduldige houtkundige die met tijd en raad wat opheldering kan bieden

met groet,
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Een kastje met een mooi sluitende lade is, als het mooi uitgevoerd is, al een klein examenstukje. Dan nog een systeem om deze elementen aan elkaar te verbinden is, als je dat ook fraai wil maken, een serieus stukje houtbewerken. Misschien dat een foto van iets soortgelijks of een schets ons wat verder helpt.

Het kan verkeren, of niet?

jaap

edit: dat laatste is van Vondel en dat was geen vondeling, het is al laat...
 

Vondeling

Nieuw lid
28 jan 2014
9
0
bedankt voor uw reactie

We zijn altijd bereid een ieder te voorzien van raad en soms zelfs daad !! Heb je al iets van een schets ?

ja,heb ik,alleen niet per direct bij de hand.werk op locatie nu.

ik heb wel een paar stoelen,schetsen, die de verbeelding tarten (en éénmaal van hout tot hun recht komen)... ,alleen mis ik hier bij 'snelle reactie' de optie bijlage toevoegen.

als u mij de tijd gunt dan ben ik omstreeks 6 jan. weer even thuis,en dan stuur ik het 1 en ander.

vraag:zijn mijn schetsen dan voor iedereen zichtbaar?

of alleen voor de betreffende persoon?

ik ben niet zo bekend met fora


met vriendelijke groet


art chair 0367.jpgserie 39 cabin curved front&side drawers - kopie (4).jpgserie 4art chair no 11 a-copycopy (4).jpgserie tables 8.0 tri pod (2).jpg
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Hallo Vondeling,

Je kan heel mooi schetsen!
En ook best leuk schrijven, het leest prettig weg.

Maar dat van die kast, daar snap ik nog niks van.

Groeten, Raymond
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Hallo Vondeling, als ik het goed begrijp bestaan deze ontwerpen alleen op papier en in jouw hoofd, of heb ik het mis?
 

Vondeling

Nieuw lid
28 jan 2014
9
0
ik kan nog even geen voorbeeld laten zien,volgende week reis ik terug naar huis

dan pas kan ik een afbeelding plaatsen

(..)

erg omslachtig,ik weet t
 

Vondeling

Nieuw lid
28 jan 2014
9
0
..goedenavond ,

excuses voor mijn late respons ..

maar ik verschuil me geregeld achter mijn kostwinning

verder wijt ik mijn "omgangsvormen" aan degene die mij te vondeling heeft gelegd.


in technisch opzicht heeft mijn probleem zich min of meer zelf opgelost,dat kan nl. ook

-men gaat daar doorgaans niet van uit,in nood..dat de voorzienigheid bijspringt.


daarom alsnog een paar schetsjes

-het vergt wat inleving want de ladezuil is qua systeem niet direct helder van buiten af


het is een kolom die bestaat uit segmenten die om & om ,zijwaarts (naar links/rechts) uit de
kolom geschoven kunnen worden
eenmaal opengeschoven blijken de inhoudsmaten even praktisch als men doorgaans gewend is (een gelijkzijdige rechthoek)_
en misschien nog wel praktischer
want de lades zijn zodanig 'gestapeld' dat verdere behuizing (kast)erom heen overbodig is.

van boven naar onder overlapt elke ladefront de achterzijde van de lade eronder


dit lijkt ,zoals ik t hier even gauw uitspreek, geen bijster interessant gegeven..

enfin kijk zelf maar,

ben nu al n tijdje zoet,bestand is een keer of tien te groot nondeju!.jpg dan maar wat anders a totem surround system.jpg totem surround system
 

Vondeling

Nieuw lid
28 jan 2014
9
0
sorry.

ik loop hier wat onhandig rond met afbeeldingsbestanden van een kast waarvan ik bij god niet weet hoe die te comprimeren

bedankt in elk geval voor uw reactie

V.
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Vondeling,

Je kan je plaatje uploaden naar een site als tinypic.com. Daarbij kan je opgeven hoe groot het plaatje moet worden, neem bijvoorbeeld 800x600 pixels. Tinypic geeft je dan de link die je in je bericht kan opnemen, waarmee het plaatje verkleind wordt getoond, zonder dat je eigen bestand wordt aangetast.
 

Vondeling

Nieuw lid
28 jan 2014
9
0
dank voor je tip

af en toe valt dat hele i-net precies in mijn blinde hoek(ik kan nog geen 2 tieten te gelijk downloaden

voor deze opmerking zal ik wel geroyeerd worden,het is de desorientatie

enfin ik zal kijken wat ik kan doen

V.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Vondeling, indien je met windows werkt dan is de simpelste methode om plaatjes ver verkleinen alsv olgt

Open je afbeelding met Paint, dat vind je in de map Bureau Accesoires in je start menu
eenmaal daar de foto open zie je boven in Formaat Wijzigen
je krijgt dan een nieuw menu wat standaard op % staan, je kunt ook kiezen voor pixels (is makkelijker) als je dan voor de langste zijde 1000 (pixels) invoert, dan is dat ruim genoeg

Nu ga je naar de hele kleine driehoekje links boven en krijg je weer een nieuw menu, kies daar voor OPSLAAN ALS en sla je bestand op met een andere (aangepaste naam)
kies NIET voor OPSLAAN en vergeet ook niet de naam te wijzigen anders overschrijf je het grote (originele) bestand met een nieuwe kleinere bestand, dat wil je meestal niet

Succes
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Origineel ontwerp!
Zie ik het goed dat je elke lade maar voor één-derde kan opentrekken voor je 'door de kast heen kijkt'?
Als je het ontwerp iets aanpast moet dat ook tot twee-derde kunnen volgens mij.
Opvangen van de zijwaartse krachten heeft nog wel wat aandacht nodig denk ik.
De zijwaartse kracht in de richting van het openen van de lades krijg je wel opgevangen door in het vlak van de staanders een (of meer) paneeltje aan te brengen, bovenin of onderin tussen de staanders.
De andere richting op wordt lastiger zonder het ontwerp aan te tasten.
Hoe heet de kast? De Tetris Toren? :)
Al is de term Tromino Tower misschien preciezer.
 
Laatst bewerkt:

Vondeling

Nieuw lid
28 jan 2014
9
0
dit zijn grove schetsen die al verder zijn uitgewerkt, in technisch opzicht zijn de meeste probleemstukken opgelost.

lade kan er voor ruim 2/3 uit want geleiders lopen voorbij t frame

-van esthetisch belang is de hele geometrie,met name de 3mm ruimte (groeven)tussen de aangrenzende ladevlakken,

wijkt t maar een millimeter ,dan ligt het totaal in zn geheel uit t lood (en degradeert onherroepelijk direct t hele ontwerp



-dank voor je reactie overigens


plus een vraag:attachments,geplaatste afbeeldingen hoe kan ik die weer verwijderen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.