welke compressor en tacker?

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
hallo,
ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moest stellen maar elektrisch gereedschap leek mij het meest geschikt.
ik ben opzoek naar een goedkope compressor voor in m'n schuur, voor hobbymatig gebruik.
de compressor wil ik voornamelijk gebruiken om een tacker aan te hangen en om mijn gereedschap schoon te blazen.
iemand tips en advies bij het zoeken naar een compressor?
nu las ik ook ergens dat je de compressor leeg moet laten lopen als je hem een tijdje niet gebruikt, is dit echt nodig?

ik heb al even rond gezocht en zag een aantal goede verhalen over de tackers van ecotools. deze zijn niet duur en voor mij is dat perfect want ik gebruik het maar af en toe.
http://www.ecotools.nl/combitacker-6n2d/
de tacker van de link leek mij wel wat.
ik zal de tacker gebruiken om mdf aan elkaar vast te zetten (met lijm uiteraard), is deze tacker daar geschikt voor?
 

kiefw00

Actieve deelnemer
1 mrt 2012
88
2
wolvega
heb zelf een ferm compressor en tacker bevalt mij prima doe het zelf ook vaak lijmen en dan vast tacken alleen zou ik niet een combi tacker nemen als je geen nieten gebruikt ivm dat ondanks dat je spijkers scjiet de gaatje wel groter zijn als alleen bij een spijker tacker .
je moet de compressor leeg laten lopen ivm het water wat in de tank komt anders krijg je roest
 
A

Athanor

Guest
Ik zou eerder voor een bradnailer gaan. Voor meubelwerk een ideaal apparaat. Waar ik ook veel plezier aan heb is een pinnailer. Gaatjes zijn bijna onzichtbaar.;)


Fons
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
ik heb deze die werkt prima
http://www.ecotools.nl/bradtacker-7902
tenzij je echt ook wilt kunnen nieten zou geen combi nemen

voor dikker mdf ( vanaf 15 mm gebruik ik de 16ga (type T)
die nagels zijn iets dikker en zitten beter vast.

voor de tacker voldoet bijna elke compressor die 8 bar levert.
persoonlijk heb vooral op het geluid gelet
blazen gebruikt wel een flinke hoeveelheid daarvoor heb je een buffer nodig
(schoonblazen werkt eigenlijk alleen buiten of in combinatie met een goede afzuiging anders zit het stof 10 minuten later overal weer op)
 

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
de 16ga passen dus ook gewoon in de 7902?
mag ik vragen wat het merk en type van jou compressor is?
hoe weet ik of er een buffer op de compressor zit?
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
het luchtbuffer of de tank zie je gewoon zitten als deze eraan zit.
ik heb een contimac buizenframe compressor de cm210/10/3 deze heeft maar een buffer van 3 liter maar voor een tacker gaat dit prima.
voor de 16 ga nagels heb je een andere tacker nodig in de 7920 passen allen 18ga
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Voor het gebruik van een tacker, bandenpompen etc gebruik ik al jaren een klein Jun-Air compressortje, met een soortgelijke pomp als op een diepvriezer. Super stil in gebruik.

jaap
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Zou dit compressortje het werk ook fatsoenlijk aan kunnen? 8 liter lijkt me meer dan genoeg voor afblazen van gereedschap en te gebruiken in combinatie met een tacker?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.