Hobby Combinatie machine draaibank

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Afgelopen zomer heb ik van een kennis een kist met een oude verzameling combinatie gereedschap gekregen. Dit in ruil voor een verhuis dienst.
Allemaal losse onderdelen die in een bepaald plan kunnen worden gebruikt.
Nu heb ik er al een tijdje over nagedacht maar ik kom er niet uit!

IMG_3049.jpg

Uiteraard heb ik op het internet gezocht maar met weinig resultaat.

IMG_3058.jpg

De verzameling bestaat uit een figuurzaag module, cirkelzaag module, en een draaibank module
Het merk weet ik niet, op het zaagblad zit een M (metabo?) Op de andere onderdelen zit in het metaal geponst , een kleine O met een haakje oid

IMG_3056.jpg

De draaibank wil ik graag gaan gebruiken, Ik heb al een paar keer geoefend.
Kortom
vraag 1
Wie weet hoe dit systeem werkt, of heeft informatie hierover?

vraag 2
De draaibank heeft een soort klem functie, maar volgens mij werkt het verkeerd om
Er zitten veren in, en met de hendel kun je opspannen maar het duwt niet tegen het te draaien object volgens mij.
Ben ik nu niet slim genoeg of ... :confused: is dit een kolomboor functie.

Opzich ziet het er degelijk uit met messing knopjes enzo, Het knopje op het blok dat verschuift doet niks naar mijn idee. Ik heb een beetje gepuzzeld maar voordat ik alles uitelkaar haal, graag jullie hulp.
doei
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Black and Decker had zoiets in de jaren zestig dacht ik. De boormachine lijkt op een Black and Decker
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Ja de boormachine is een b&d , die heb ik in de kringloop gekocht.
De oude begon erg te roken na 5 minuten draaien.:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.