Ik stel me voor.

slijtboutje

Nieuw lid
2 jan 2013
6
0
Beste forumers,

In mijn dagelijks leven heb ik het voorrecht veel met hout te mogen werken.
Groen hout, wel te verstaan; ik beheer zo'n 1500 hectare bos voor Brabants Landschap. Ik kweek het dus.
Ons bedrijf bezit ongeveer 250 monumentale gebouwen. Daar gaat nog wel eens een balkje in uiteraard, en een leeuwedeel daarvan komt uit eigen bos.
Als er in de winter gezaagd wordt, worden de beste bomen apart gelegd, en bij gelegenheid, komt de mobiele zaag, om er planken en balken van te maken. Jaarlijks ongeveer 100 m3.
Al sinds een aantal jaren ben ik ook prive actief in de houtbewerking.
Toen ik 7 jaar geleden naar een nieuw te bouwen huis zou gaan, besloot ik in ieder geval de keuken zelf te bouwen van hout ,van bomen die ik zelf had omgezaagd.
Ik heb toen een zaagtafel en Robland op Marktplaats gevonden en ben gewoon begonnen, want ik wist niks.
Voornamelijk leren.
Het resultaat mocht er zijn en smaakte natuurlijk naar meer.
Inmiddels ben ik de trotse bezitter van een 40 cm vlak-vandikte bank op 380 en begin het steeds leuker te vinden.
Projecten "under construction": commode van zoete kers voor mijn dochter; tafel van 5 cm beuk voor een nichtje; schuifdeurenkleedkast voor ons zelf van populieren die vlak bij huis stonden.

Project voor dit jaar: De bouw van een houtdroogloods achter mijn huis.


Hout doet leven !!!
 
Laatst bewerkt:

PeerSchoen

Actieve deelnemer
4 feb 2011
118
0
Welkom!! En we zijn hier dol op foto's :)

En slijtboutje doet mij meer denken aan motoren dan aan hout....
 
A

Athanor

Guest
Welkom! Boeiend dat je zo dicht bij hout staat in je dagelijkse leven. Daar horen en zien we tzt graag wat van.


Fons
 

slijtboutje

Nieuw lid
2 jan 2013
6
0
Foto's komen eraan. 719.jpgHier alvast een van een deel van de houtvoorraad. Dit is inlandse eik die eerst 1,5 jaar gewaterd is geweest, ter verduurzaming.
Mijn gebruikersnaam stamt inderdaad uit de tijd dat ik actief op een motorforum was. Ik ben hem maar blijven gebruiken.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.