kistje

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Dit is mijn eerste kistje, gemaakt voor een oude kompas uit een zeilboot.
Het wordt het huwelijkskado gegeven. Gemaakt van mahonie sapeli, ingelegde en verbonden met esdoorn. Het deksel heb ik gefineerd met bloemmahonie binnen en buiten natuurlijk anders trek de handel krom. Slotje en scharniertjes bij die mooie winkel in Arnhem besteld (wat is internet toch handig :!: )Afgewerkt met zijdematte hardwax olie.
In het deksel nog een lijstje geknutseld van esdoorn met mahonie hoekverbinding, om een wenskaart of foto achter te plaatsen.
Kistje is vanavonde opgehaald en gaat dus niet meedoen als knap kistje of donders doosje. :(

Kor

Attached files
 

Houtbewerker

Actieve deelnemer
3 jan 2008
146
4
Inderdaad, ongelooflijk mooi en knap gemaakt!

Kor,
Kun je nog iets meer vertellen hoe je het gemaakt hebt? Echt een werkstuk/pronkstuk!
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Prachtig!!!

De esdoorn lijst met mahonie in het deksel vind ik een erg leuk detail.

Als ik wist dat ik zo'n huwelijks kado zou krijgen dan vroeg ik mijn vriendin nu meteen ten huwelijk!

Ik ben ook erg benieuwd hoe het gemaakt is.
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Ik krijg het er warm van :oops:

Dank voor jullie lovende woorden, had niet gedacht dacht het kistje zo goed gelukt was.
Maar ik ben dan ook een bescheiden Fries. ;)

De eerste buien komen eraan, dat geeft mij tijd de foto's op te zoeken.
Als dit klaar is, kom ik met een verslagje van het bouwproces.

Kor
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.