Recall Festool TS55REQ in de USA en Canada

WR1944

Oud hout
Niet schrikken, de terugroepactie slaat alleen op de versies die in de USA en Canada zijn verkocht globaal in de periode van juni tot oktober 2013. Ik was laats bij mijn locale Woodcraft en zag dat de TS55REQ tijdelijk niet leverbaar was. Ik ben op de FOG-website gaan snuffelen om te achterhalen wat er aan de hand was. Ik kijk de laatste tijd weinig op de FOG omdat ik het te druk heb met andere zaken. Daarom was het hele gebeuren me ontgaan.
Als je een zaagblad gaat verwisselen kan je de zaag naar beneden bewegen en met de FastFix hendel blijft de zaag dan vastzitten met de klemschroef recht voor de opening in het zijschild. Maar het werkt ook als je de zaag maximaal laat zakken om bijvoorbeeld de schuinstelling van de zaag te kunnen meten. Dit gemodificeerde mechanisme werkte niet helemaal feilloos, onder sommige omstandigheden kon de zaag blijven hangen bij het omhoogkomen. Festool USA en Canada hebben een terugroep actie opgezet en alles is naar volle tevredenheid van de betroffenen opgelost.
Ik vermeld dit feit om jullie op de hoogte te houden en zeer zeker niet om Festool op welke wijze dan ook te benadelen. Nagenoeg alle reacties op het FOG-forum waren lovend over de professionele aanpak van Festool.

Omdat het niets toevoegt aan het werken met electrische machines heb ik het in Kantine geplaatst en niet bij Electrische gereedschappen. Het ging me puur om het nieuwsfeit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.