Tijdloze ispiratie, werken met hout in zijn zuiverste vorm

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
http://www.nfb.ca/film/cesars_bark_canoe

Een van mijn favouriete films aller tijden, ik kijk hem om de zoveel tijd weer, elke keer zie ik weer diezelfde sterke getrainde handen en dat doelbewuste voortbewegen.

Zoals een docent stratenmaken van het roc me vertelde toen ik vorige week in het bos hout aan het splijten was.
" het is belangerijk voor die jongeren dat ze leren met de hand een steen op maat te tikken! Enkel van iets wat fout kan gaan krijgen ze karakter en respect "

Zo zie je cesar steeds bijstellen wat als het hout een andere kant op wil gaan. Niets gaat recht maar hij weet dat als hij steeds weer bijstuurd, het goed genoeg zijn zal. Het is in zijn hele lichaam te lezen en ik word er dolgelukkig van.

Veel kijkplezier!
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Dank je wel voor het posten! Ik heb me rot gezocht naar deze film, kon hem nergens meer vinden! Staat ook heel hoog in mijn lijstje. Wat ik zo mooi vind is de vanzelfsprekendheid waarmee alles gebeurd. Hij laat zich inderdaad leiden door het materiaal, in plaats van stug door te gaan met hoe het moet doet hij het dan hoe het hout het wil. En dan lukt het prima. Mooi hoor.

Groet, Rob (Reminder to self: Enhance google skils)
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Ik kreeg de indruk dat het voornamelijk om stenen tijdsperk technieken gaat. Hij doet het dan met ijzeren werktuigen, vroeger werd het mogelijks zonder gedaan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.