MDF Diepfrees kwaliteit (TF)

marcelt

Nieuw lid
25 aug 2013
2
0
Hallo,
weet er iemand wie er MDF platen in diepfrees kwaliteit (TF) levert?
Deze kwaliteit MDF is door en door van hogere dichtheid dan normal MDF, zodat je bij diep frezen niet van die harige kopse kanten krijgt.
Dus door en door een hardere persing, en dus zwaarder. Een beetje vergelijkbaar met watervast MDF, alleen dan niet groen.
Voor zover ik weet wordt het in de meubel industrie veel gebruikt, maar ik heb het tot nog toe nergens kunnen vinden.
Mijn normale hout leverancier zou het wel kunnen bestellen, maar alleen per pallet :(
Ik heb echter aan een plaat van 30mm ruim voldoende.
Jullie suggesties zijn welkom.

Marcel
 

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
Kronospan heeft hier specifieke platen voor. Te verkrijgen bij de meeste houthandels per plaat (op bestelling).

Ook Stylin'Art (Antwerpen) heeft hiervoor mdf van een extra hoge persing.

Succes.

S.
 

marcelt

Nieuw lid
25 aug 2013
2
0
Bedankt voor jullie suggesties.
Ik ben inmiddels ook gewezen op 'MDF Topan', dit is een 50/50 mix van loofhout en naaldhout (normal MDF 100% naaldhout), met een persing van780Kg/m2, dus nog iets dichter dan watervast (groen) MDF.
Dit lijkt mij een toepasselijke optie die ik per plaat zou kunnen krijgen.
Het is mij niet duideliijk of dit 'Topan' nu een merknaam of een kwaliteitsaanduiding is, maar heeft er iemand ervaring met dit soort platen?
 

Chris L

Nieuw lid
29 dec 2012
2
0
Bouttens heeft deze ook. Of zoek eens naar "Finsa". Finsa heeft een groene kern, met de standaard toplaag. De plaat is wel in 1 keer gefabriceerd, de overgang van groen naar bruin is geen mooi recht lijntje.
Ik gebruik deze soms ook op m'n cnc.

Beste kwaliteit: poederlak-mdf van Egger. Of je nu in de kern freest of niet, maakt niets uit, deze vezelt totaal niet.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
ik gebruik Humidax van Spanolux, die heeft de aanduiding "V313". DIt betreft idd de groene waterbestendige MDF.

heel erg fijn spul om mee te werken, zwaar, knetterhard, gelijkmatige persing over de hele dikte vd plaat waar bouwmarkt MDF zich kenmerkt door harde toplaag en Brinta in het midden.


Ik laat het bij een lokale meubelmakerij (dokter interieurbouw in barneveld) op stationwagenvriendelijk formaat zagen en zaag het thuis verder uit. Kijk maar eens op het industrieterrein in je buurt of pak google erbij en ga een middag bellen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.