De horizontale freestafel > top-tip !!!

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Deze kwam ik eerder vanavond tegen op het web...

Prachtig ook om te zien hoe het de mensen bij HolzWerken steeds weer lukt om inventieve dingen goed in beeld brengen... :cool:

 
Laatst bewerkt:

Rossi 46

Actieve deelnemer
9 apr 2013
142
0
Ik had dit filmpje ook al gezien, en begin er ook over na te denken om het te maken.
Ziet er erg handig uit.
 

Klaasjandiederik

Actieve deelnemer
9 jul 2012
284
29
Binnenkort Ulvenhout
Ik vind het een zeer inventieve oplossing. Vooral de hoogte instelling en de kantelbare tafel.
Ik zou alleen wel de frees horizontaal (handvatten links/rechts ipv boven/beneden) monteren zodat de speling op de geleidestangen in de frees zo min mogelijk invloed hebben.
Zoals de frees nu gemonteerd is, kan deze gaan hangen en kantelen naar beneden. Hierdoor staat het freesje zelf niet meer zuiver paralel met de tafel.

Groeten,

Martin
 

Woruta

Actieve deelnemer
23 mei 2013
393
0
Haarlem
Leuk. Een freestafel staat ergens onderaan mijn to do list, misschien moet ik dat idee even 90 graden draaien :)
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Vraag me af wat het antwoord van Matthias Wandel hierop is :)

Dit is eigenlijk een freestafel met een hoge geleider, die je ook kan kantelen. De tafel is vervolgens 90° gekanteld. Ik zit te denken aan een freestafel die het op deze manier benaderd. Is dat kantelen van het geheel echt nodig? Freest iemand op een normale freestafel wel eens langere stukken tegen de geleider?

Het nadeel van alleen deze freestafel is dat 90° frezen niet makkelijk nauwkeurig te maken is. Of dat een probleem is, weet ik niet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.