Nieuwe motor voor Kity 635

SDC79

Actieve deelnemer
25 nov 2013
42
0
Overijse, BE
Een tijdje terug heb ik een Kity 635 vlak-vandiktebankje gekregen (yep, gratis :cool:) maar nu pas eraan toegekomen om er mee bezig te zijn.
Pech, de motor doet het niet. Geen gezoem, geen gejammer dat hij vastzit of zo, helemaal niks.
Heb het schakelaartje even opengedaan om na te kijken of er geen draden loszaten en dat ziet er niet al te goed uit vanbinnen. Oude versleten draden waar op enkele plaatsen het koper door de isolatie zichtbaar is. En 1 van de verbindingsstukjes is doorgeroest.

Specificaties van de motor:
- 3000rpm
- 220-240V
- 0,75KW

Tijd dus voor een nieuwe motor denk ik. Heb al even gezocht voor een motor met dezelfde specificaties maar tot nu toe alleen maar volgende gevonden:
http://www.indumex.nl/winkel/elektr...en-1-fase/elektromotoren-1-fase-2800-3000-rpm

Geen idee of dit een goede prijs aangezien ik geen andere prijzen kan vinden.

Op marktplaats kan ik bvb deze vinden, maar is gereserveerd:
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Weet er iemand raad waar ik hiervoor zou kunnen kijken? Leveren uit het buitenland zal misschien duur worden maar heb er geen probleem mee om een paar uurtjes ervoor te rijden, baar betaald de brandstof :)

Bedankt!
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Zoek eens bij je in de buurt naar een bedrijf dat motoren reviseert en/of nieuw wikkelt. Mogelijk dat zij je kunnen helpen.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Je hoeft er niet perse precies dezelfde motor onder te hangen. Onder mijn Kity 35 hangt een oude motor uit een Ferm zaagtafel, 1,5Kw, 2800 Rpm. Werkt prima. Onder de 0.75 Kw zou ik niet doen, hoger zal geen probleem zijn. Meer dan 3Kw lijkt me overkill. De asdikte is wel spannend als je tenminste hetzelfde poeliewiel wil gebruiken en dat zou ik zeker proberen, de snelheid van je messenblok blijft dan ongeveer hetzelfde, zoals bedoeld. Rpm in de range van 2800 tot 3200, komt ook niet zo heel erg nauw.

Je kan dus kiezen uit een brede range tweedehands motoren, als de asdikte maar gelijk is. Qua bevestiging is er van alles te verzinnen en aan te passen, een extra paar gaten is zo geboord natuurlijk.

Succes!

Groet, Rob.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.