Kersen wijnglas

Ad Beumer

Actieve deelnemer
4 aug 2011
322
24
Mooi!
ideaal voor kersenwijn.

alleen... moet je niet zeggen wijnhout? eigenlijk?
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Zeer geslaagde vorm - ook qua verhoudingen. Fijne scherpe details. Klasse afwerking - geen krasje te zien. Om toch wat te zeuren te hebben: volgende keer het tussenstuk als overgang tussen kelk en voet iets dikker? Maar misschien was dat juist jou bedoeling.
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl
 

Martin van der Wilt

Actieve deelnemer
6 mei 2013
185
29
Nijkerk
www.etsy.com
Zeer geslaagde vorm - ook qua verhoudingen. Fijne scherpe details. Klasse afwerking - geen krasje te zien. Om toch wat te zeuren te hebben: volgende keer het tussenstuk als overgang tussen kelk en voet iets dikker? Maar misschien was dat juist jou bedoeling.
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl
Dat is nou het leuke van dit forum.
We kijken niet alleen naar de technische aspecten van elkaars werk, maar ook naar de stylistische.
Je hebt gelijk Jan, het dunste deel van het steeltje had ook iets onder de kelk kunnen zitten, bv 1 cm lager. Daardoor komt er meer spanning in de vorm.
Misschien heb ik me in werkstuk net iets te veel laten verleiden in "kijk eens hoe dun ik kan draaien".
Het is natuurlijk geen kwestie van absolute waarheid of iets mooi is of beter kan, maar sparren of "jammen" met collega hout fanaten is heerlijk om te doen.
 
A

Athanor

Guest
dat zijn van die werkstukken waar je als beginneling van denkt: "hoe doet ie dat?" :confused:

Ja, dat heb ik dan ook..... eigenlijk verdienen wij met zulke mooi werkstukken wel een uitleg op Youtube;)

Fons
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Mag ik hier een hele voorzichtige vraag stellen ,kun je nu zo'n glas of vaas aldan niet gesegmenteerd nu ook gebruiken of is het alleen een Kunst object (wel met een grote K he ), of moet het dan behandelt worden met ........
 

Martin van der Wilt

Actieve deelnemer
6 mei 2013
185
29
Nijkerk
www.etsy.com
Ja, dat heb ik dan ook..... eigenlijk verdienen wij met zulke mooi werkstukken wel een uitleg op Youtube;)

Fons
Ik krijg die vraag mbt het glas wel vaker. Ik heb hem niet gemaakt om uit te drinken, hij is zelfs van binnen afgewerkt met Danish Oil. Als je hem niet afwerkt van binnen zou je er volgens mij goed uit kunnen drinken. Wellicht voegt het kersenhout nog extra lekkere "noten" toe.
In scandinavische landen wordt nog uit houten pullen gedronken, 1 keer in de week schnaps erin en hij is weer schoon en ontsmet.
 

Martin van der Wilt

Actieve deelnemer
6 mei 2013
185
29
Nijkerk
www.etsy.com
Mag ik hier een hele voorzichtige vraag stellen ,kun je nu zo'n glas of vaas aldan niet gesegmenteerd nu ook gebruiken of is het alleen een Kunst object (wel met een grote K he ), of moet het dan behandelt worden met ........
Ooeps, verkeerde citaat, verwissel dit dan maar met het antwoord hierboven:

Ik zal binnenkort een filmpje plaatsen van een draaiproject.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Martin fijn dat je mijn opmerking zo op vat. Ik zie beneden een grote massa en daar boven een nog grotere. Het tussenstuk is wat iel en brengt een scheiding aan tussen boven deel en onderstuk. Om dit te verbinden bedoelde ik een beginnend iets breder tussenstuk, die naar boven steeds smaller wordt en als het ware het oog dwingt naar boven te glijden naar die werkelijk prachtige kelk. Het is namelijk zeer moeilijk een balans te vinden tussen bolling en versmalling. Prachtig opgelost!!
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.