Zaagtafel vervangen van een felder BF5

tomwyckhuys

Nieuw lid
16 apr 2009
13
0
Ik heb een Felder BF5 van ongeveer 18 jaar oud.
De machine is perfect in orde en wordt op geregelde tijdstippen grondig onderhouden.
Het nadeel is dat ik een kleine roltafel heb.
Ik kan dus geen platen van 2500mm in de lengte zagen.
Op een beurs van houtbewerkingsmachines vroeg ik aan de vertegenwoordiger van FELDER of ik een langere roltafel kon bestellen voor op mijn machine, maar hij kon mij geen antwoord geven.(hij zei dat de machine al redelijk oud was en wilde mij eigenlijk liever een nieuwe machine verkopen)
Is er iemand die dat weet of dat wel mogelijk is.
Liefst van het merk felder maar als er andere merken zijn die zo een zaagtafels (roltafel) apart verkopen is die informatie zeker welkom.
Eventueel met enige aanpassingswerken of zou je mij dit afraden.

Met vriendelijke groeten.

Tom
 

Houtbewerker

Actieve deelnemer
3 jan 2008
146
4
Dag Tom,

Uit je vraag maak ik op dat je tevreden bent met je machine, maar dat de roltafel (jij schrijft zaagtafel) voor jouw doeleinden te kort is?

De BF5 ken ik niet exact. Wél begreep ik van een monteur van Felder, tijdens montage van mijn Hammer B3, dat de lengte van de roltafel ook afhankelijk is van de grootte van je basisframe. Op mijn B3 comfort kan geen roltafel van 250 cm omdat de geleidearm van de oplegtafel dan tegen je frame aan zou slaan. Vandaar dat bij langere roltafels ook de basis langer is, zodat de geleidearm voldoende draaimogelijkheden heeft.

Helder?

Ofwel, als jij een standaard frame hebt is een maximale roltafel van 200 cm mogelijk. Houdt er wel rekening mee dat een nieuwe roltafel van Felder een vermogen kost!

gr, Wim
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.