Eens op een andere manier met hout bezig

A

Athanor

Guest
Alhoewel de buitentemperatuur er momenteel niet om vraagt, heb ik mijn lintzaag maar eens voor het zagen van brandhout ingezet. Er zijn in onze buurt rond het Leeuwarder bos veel bomen gesneuveld in de grote herfststorm en zo kreeg ik een aardig partijtje stammen die nog eens de kachel in kunnen. De zaagtafel toch maar even afgedekt omdat er nu wel veel zand kan vrijkomen en als schuurpapier gaat werken....

Dus gisteren al weer een voorraadje gezaagd en gekloofd en weer eens op een andere manier met hout aan de slag!

Fons

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Spreekwoord: Aan hout warm je je drie keer, bij het kappen het kloven en het branden. Nu geloof ik dat je het middelste gedeelte overgeslagen hebt ;)
 
A

Athanor

Guest
Ja joh, zo zie je maar weer hoe de vooruitgang toeslaat :):):)
 

Davee

Actieve deelnemer
1 dec 2011
142
0
Brabant
heerlijk opwarmen aan hout!
zagen = 1 keer
sjouwen/opladen = 2e keer
afladen/opstapelen = 3e keer
kloven en in overdekthok laden = 4e keer
opladen en naar binnen brengen/ bij achterdeur een kleine voorraad = 5e keer
in de kachel en vlam erin = 6e keer opwarmen :)
 

Timber

Nieuw lid
25 okt 2012
9
0
Leeuwarden
Dit zijn mooie behendige stammetjes. Ik heb in het verleden veel hout gekloofd en daar zaten inderdaad veel stukken tussen waar je het heel warm van kreeg:mad::)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.