Een Belg erbij

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Hoi,ik ben Thijs en ik hou me voornamelijk bezig met informatica, elektronica en auto's. Ik bouw ontzettend graag eigen dingen en heb veel respect voor ambachtslui. Ik heb veel vrije tijd, en wil me nu wat toeleggen op het leren van houtbewerking.

Deze herfst heb ik een nieuwe set luidsprekers gebouwd. Mijn eerste set liet ik CNC frezen, maar voor mijn nieuwe set gebruikte ik een invalzaag om het hout te versnijden. Er zat wat afwijking op de lat, en het blad was versleten, waardoor er veel rook en brandplekken waren. Dan moest ik leren omgaan met een bovenfrees, moest ik een "router kompas" maken om kleine cirkels te frezen, en leerde ik ook vormen uitfrezen door middel van een vorm in hardboard en de kopieerring. Allemaal nieuw voor me!

Fototjes hieronder. De luidsprekers moeten er weer uit om de laatste laag verf te schilderen en de details af te werken.Alle naden zijn opgevuld met een klein beetje plamuur. Volgende keer wil ik toch een betere houtzaag, uiteindelijk zag ik met 1-2mm speling.
IMAG0116.jpg
2013-10-28%2016.37.13800.jpg
2013-10-29%2021.11.31-800.jpg
2013-12-03%2017.32.34.resized.jpg
2013-12-19%2012.35.50.jpg
 
Laatst bewerkt:

Arnoud Delporte

Actieve deelnemer
29 sep 2013
50
0
Dag Thijs,

welkom bij deze Belgisch-Nederlandse club! Alvast een schoon visitekaartje dat je daar laat zien: een ambitieus project met goede foto's en eerlijke bevindingen. Doe zo voort en laat ons allemaal meegenieten van je werk; ook van de minder geslaagde dingen, daar leren we allemaal nog het meeste van.
 
A

Athanor

Guest
Welkom, leuk om gelijk al een werkstuk te presenteren!


Fons
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Ook van harte welkom op dit forum. Ik heb gelijk een fijne tip voor je. Voor het opvullen van storende naden in je werk is plamuur eigenlijk geen goede oplossing. Bij heel grote naden kan je een 2 componenten houtrot opvuller toepassen of overschilderbare kit. De eerste oplossing is heel stevig en gaat niet brokkelen zoals plamuur dat wel zou doen. De tweede oplossing is heel duurzaam als de constructie vibraties heeft bij gebruik. Er is ook een derde oplossing en dat is zaagsel mengen met lijm.
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Thijs,

Welkom op dit forum!
Leuk om Belgen te mogen verwelkomen :)

Mijn vader zit in de electronica maar ik ben niet in zijn voetsporen getreden :p

Indien je vragen hebt horen we ze graag!

Bert
 

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Waar post men afgewerkte projecten?Ik zie een subforum "Eregalerij van werkstukken", maar er staan slechts 11 onderwerpen in.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.