Hongaarse punt vloer. Is er een goedkopere te vinden ?

R.O.Y.

Nieuw lid
15 apr 2013
22
0
Hey Hallo,

In mijn nieuwe huis komt een mooie nieuwe vloer want nu licht overal vloerbedekking. Dus ik heb geshopt voor een nieuwe vloer en heb iets gevonden! Een gerookte getrommelde eikenhouten vloer gelegd in een Hongaarse punt. Het is een hele mond vol. Maar het grote nadeel is dit is geen goedkoop vloertje kwam ik achter. Heb hem ergens gezien voor 165,- per m2. En heb een offerte gekregen incl leggen dan zat ik op een 7000 euro voor 45m2. Dus dit is een duur grapje terwijl de vloer zelf maar 2500 euro kost.

Nu had ik een plan om deze vloer bij een zagerij te laten zagen en schaven. En hem dan zelf ergens laten te trommelen en roken. En dan samen met een timmerman deze te leggen. Ik hoop hier een paar euro mee te kunnen sparen want was van plan max 4000 aan de vloer te spenderen.

Iemand hier ervaring mee of dit loont ? Of een adres waar ik moet gaan kijken. Want ik heb natuurlijk al voor andere vloeren gekeken maar deze ben ik echt voor gevallen.
Dus ik ben opzoek naar tips of goeie suggesties waarom ik dit misschien beter niet kan doen. Mijn plan.

(De middelste foto is in de zaak waar ik hem zag.)


Ik hoor het graag.
Roy
 

Bijlagen

  • 'tAchterhuis_08.jpg
    'tAchterhuis_08.jpg
    81,2 KB · Weergaven: 194
  • DSC01226.jpg
    DSC01226.jpg
    48,4 KB · Weergaven: 194
  • IMG_1065_2.jpg
    IMG_1065_2.jpg
    52,6 KB · Weergaven: 193

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Ik denk dat je voor het leggen van een dergelijk vloertje wel ervaring moet hebben ( opgedaan) . Daarnaast moet je wel plankjes hebben die nauwkeurig gezaagd zijn. Dat maakt de vloer zo duur. Er gaat best een hoop hout inzitten.
Als het klaar is wil je wel dat het lijnenspel klopt. Als je hout niet goed gezaagd is word leggen denk ik geen feest, kleine afwijkingen worden samen een behoorlijke afwijking

Dat is een van de redenen waarom de legkosten zo hoog zijn.

Het is net als bij stucwerk. Grote lange vlakken zijn niet zo kostbaar om te laten doen, maar heb je een ruimte met allemaal hoekjes en kleine vlakjes dan kost het gewoon erg veel tijd en daar betaal je voor.

De onderste foto vind ik wel een mooie vloer maar de muren zijn er te strak en netjes voor. De bovenste foto klopt met het geheel.
 

edjebel

Actieve deelnemer
16 jun 2012
229
1
Turnhout (Be)
Het vloerpatroon is een variatie op een visgraatpatroon zoals op de derde foto, als mijn geheugen nog werkt toegepast gezien in verdiepingsvloeren in oude pakhuizen.
verder niet belangrijk, het is parket en geen laminaat vandaar de kostprijs.

Waar je het over hebt is dus 45 M2 voor €2500 waar je €3000 op wil besparen om het legloon €4500 terug te verdienen/ te beperken.
dat is niet echt haalbaar denk ik.

Je zult ook moeten besparen op arbeidskosten en/of ook in de technische uitvoering (geen ondervloer, rechtstreeks op de betonvloer verlijmen?)

je stelt zelf al om het hout ERGENS te trommelen en te roken ik ben benieuwd in het hoe, wat, waar? kun je dat toelichten?

ook de (hoeveelheid) randafwerking is niet onbelangrijk, omdat daar de kosten/uren gaan tellen, het middenvak is min of meer uitleggen.

Het probleem is wie kan je aanspreken bij problemen, indien in eigen regie met ruwweg 4 partijen werkt: de houtboer, zager/schaver, trommelaar/roker, de bulgaar en jezelf de organisator.
schrik je er niet voor terug gewoon doen.

My 2cents
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.