Constructie van deze poot

bartjevossen

Actieve deelnemer
13 feb 2013
32
0
Beste mensen,

Weten jullie hoe deze poot geconstrueerd is? Ik doel op de verbinding tussen de ligger en de schuine poten.
Pen gat verbinding lijkt me, maar hoe moet ik me dit voorstellen?

En zijn er alternatieven?
 

Bijlagen

  • Balken tafel Colmar (1).jpg
    Balken tafel Colmar (1).jpg
    70,5 KB · Weergaven: 328

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Weten jullie hoe deze poot geconstrueerd is? Ik doel op de verbinding tussen de ligger en de schuine poten.

Wellicht heb je iets aan deze "opengewerkte" versie?? In het geval van deze foto is de constructie door-en-door gedaan, maar je kunt er ook een verborgen variant van maken.
Ik kan het niet heel goed zien op jouw foto, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de poten niet uit massieve delen (lees: uit 1 stuk) zijn gemaakt.

tafelpoot constructie.jpg
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Pen en gat, gat haaks op de poot, pen afschuinen. Met een paar dikke deuvels zou het ook kunnen, maar in de juiste richting boren is wat lastig.
 

bartjevossen

Actieve deelnemer
13 feb 2013
32
0
Bedankt voor de reacties. In mijn geval zou het wel om een massieve poot gaan van 15x15, dus een pen en gat verbinding is dan het handigst.

Wat zijn de voordelen van een samengestelde poot t.o.v. een massieve poot? Of andersom?
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Samengesteld weegt minder en gaat minder hout aan, maar vergt een andere verbinding. Dan zou ik de regel inlaten in de poot en deze van binnenuit schroeven. Daarna de poot sluiten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.