Treehouse masters

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Sinds kort (?) zend discovery Treehouse masters uit. Wel echt amerikaans en vaak overdreven volgens mij, maar lijkt me wel de ultieme droombaan, in de natuur werken aan uitdagende projecten. Vind het vooral interessant om te zien hoe de bevestiging aan de boom gemaakt wordt.
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Dit programma heb ik ook al enkele keren op Discovery Channel gezien. Ik vind dit zeker een leuk programma, maar vind de deadlines erg onrealistisch. Naar mijn mening kun je geen enorme boomhut bouwen in deze korte tijdsduur. Een paar afleveringen terug hadden ze ook een vrachtwagen vast zitten op het grasveld, dit was zeer onhandig van hun en het lijkt mij niet echt realistisch maar meer een stukje entertainmenent. (al is dit bij de meeste reality series zo).

Maar het is zeker de moeite waard om te blijven volgen!

Groeten,
Rudolf.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ik heb toevallig ook een aflevering gezien. Het is Amerikaans entertainment, realistisch is anders, maar het blijven mooie projecten. zo een volledig houten huis heeft toch wel iets.
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Realistisch is het zeker niet, maar als je even zoekt op internet komt er wel veel (Amerikaanse) info voor de dag over treehouses.
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Zoals veel amerikaanse documentaire's zit hier ook veel entertainment in.
Alleen al de prijzen die ik hoorde van 120 en 75 duizend dollar voor een treehouse:confused:
Gaat hij ook even van ohio naar new york om een trapleuning te plaatsen
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
de eerste 8 afleveringen gezien van S01
overdone zoals veel van de die verbouw programma's maar het is wel erg leuk om te zien
Helaas niet een stukje land met een paar flinke bomen bij de hand :D

Grappig, in 1 van de afleveringen hebben ze het over een stukkie hout van 1000 pound en vervolgens pakken ze die op alsof het een stuk minder weegt :cool:
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Die kwam ook aan bod in dat programma, was door de brandweer gesloten, iets veiligheidseisen...
Ideaal ding, mocht het met klussen niet meezitten ben je wel dicht bij onze lieve heer om even een goed gesprek te voeren :D
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Amerika.......het werdt al gezongen.....dat land bestaat niet echt ;-)

Leuke serie om te zien wat ze allemaal bouwen. Ik wist bijvoorbeeld niet dat ze vaak met zo'n stalen constructie de eerste balken monteren, was wel een eyeopener.

Voor de rest leuk vermaak tijdens het avondeten of een bak thee en een koekje, typisch amerikaanse dramatisering etc.

maar kijk er graag naar vanwege de bouwsels, een beetje inspiratie en het houtwerk. Ik had graag alleen graag wat meer in detail gezien.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.